40 درصد واحدهای تولید مصالح ساختمانی نشان استاندارد دریافت کردند

ساختمانی نشان استاندارد دریافت کردند
معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اجباری بودن تولید و توزیع مصالح ساختمانی استاندارد از امسال گفت:تاکنون40 درصد واحدهای تولید مصالح ساختمانی که مشمول استاندارد اجباری نیستند پروانه کاربرد نشان استاندارد دریافت کرده اند.

 

 

سید محمود فاطمی عقدا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: تمامی مواد مصالح ساختمانی و فرآورده های ساختمانی دارای استاندارد ملی هستند و اغلب واحدهای تولید صنعتی موفق به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد شده اند.
وی ادامه داد:در کل با احتساب واحدهای کارگاهی تولید مصالح ساختمانی و واحدهای تولیدی که مشمول استانداردهای اجباری نیستند حدود 40 درصد پروانه کاربرد نشان استاندارد دریافت کرده اند.
رئیس مرکز تحقیقات و ساختمان وزارت مسکن با بیان اینکه 570 شرکت برای تایید فن آوریهای نوین خود مراجعه کرده اند گفت:تاکنون علاوه بر تایید 48 فن آوری جدید در بخش سازه ، اجزا و مصالح ساختمانی 166 شرکت نیز موفق به کسب مجوز در فن آوری نوین شده و فعالیت خود را آغاز کردند.
فاطمی عقدا در خصوص اجباری شدن استاندارد مصالح ساختمانی گفت:اجرای استانداردهای اجباری برای تولید و توزیع مصالح ساختمانی که تاریخ تدوین آن سال 86 بود و باید از سال 87 آغاز می‌شد بنا به پیشنهاد مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تا پایان سال گذشته تمدید و مقرر شد تا آخرین مهلت اجرای این طرح از ابتدای سال 88 باشد.
وی با بیان اینکه بسیاری از اقلام تولید و توزیع شده مصالح ساختمانی در کشور در حال حاضر استاندارد هستند ادامه داد: برخی از اقلام مصالح ساختمانی مثل فولاد، کاشی و سرامیک، گچ و سیمان دارای استانداردهای لازم و مورد قبول هستند اما برخی محصولات متاسفانه بصورت زیر پله ای تولید و غیر استاندارد هستند.

۲۵ فروردین ۱۳۸۸ ۱۴:۱۷
خبرگزاری فارس |