مدیرکل تعاون و پشتیبانی فرهنگیان، از تامین مسکن فرهنگیان در قالب شهرک‌های اقماری یا «شهرک‌های ویژه فرهنگیان» خبر داد.

علی قطب‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، در توضیح این خبر گفت: کمیته تامین مسکن فرهنگیان، اراضی و زمین‌های مازاد آموزش و پرورش و اراضی در اختیار سازمان اراضی را شناسایی و به تبع آن، پیگیری می‌کند که با استفاده از سرمایه‌گذاران فعال داخلی و خارجی، برای فرهنگیان فاقد مسکن در قالب شهرک‌های اقماری و شهرک‌های فرهنگیان و نیز سایر طرح‌های جامع، مسکن فراهم شود.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش به یارانه‌های معوقه فرهنگیان نیز اشاره و اظهار کرد: مطالبات معوقه فرهنگیان در زمینه یارانه‌ وام مسکن حدود 44 میلیارد تومان بود که از سال 83 پرداخت نشده بود، اما با پیگیری‌هایی که انجام شد، این معوقات تا نیمه دوم 86 به بیش از 390 هزار فرهنگی پرداخت شد.

وی همچنین تصریح کرد: آموزش و پرورش پیگیری می‌کند تا مابقی یارانه مسکن معوقه 86 و نیز یارانه مسکن امسال فرهنگیان که 47 میلیارد تومان است، نیز به زودی پرداخت شود.

قطب‌الدینی در عین حال با تاکید بر پیگیری آموزش و پرورش برای لحاظ شدن یارانه مسکن فرهنگیان در ردیف بودجه، از به روز شدن یارانه‌های مسکن فرهنگیان خبر داد.

این مقام مسوول یادآور شد: میزان یارانه مسکن برای هر فرهنگی به تناسب معیارهای مختلف، متفاوت است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که کمیته‌ مسکن فرهنگیان در وزارتخانه متبوع، هر هفته با حضور کارشناسان برای رسیدگی به مشکل فرهنگیان فاقد مسکن تشکیل جلسه می‌دهد.

۲۶ فروردین ۱۳۸۸ ۱۱:۴۴
ایسنا |