تقویت ساخت و ساز اولویت بانک مسکن

مدیرعامل بانک مسکن برنامه بانک را پرداخت تسهیلات به مسکن مهر و تقویت بخش ساخت و ساز در کشور بر اساس سیاستهای دولت اعلام کرد و گفت: تسهیلات خرید مسکن فقط توسط بانک مسکن پرداخت می شود.
 

حسن کاری در گفتگو با مهر از پرداخت 44 هزار میلیارد ریالی تسهیلات بانک مسکن درسال گذشته خبرداد و برنامه و هدف مهم بانک مسکن در سال جاری را پرداخت تسهیلات برای تقویت ساخت و ساز در کشور در راستای سیاستهای دولت اعلام کرد.

مدیرعامل بانک مسکن یکی دیگر از اولویتهای بانک مسکن را تامین تسهیلات مسکن مهر عنوان کرد و افزود: امسال نیز پرداخت وام 18 میلیون تومانی برای خرید مسکن و 30 میلیون تومانی برای ساخت مسکن در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت وام خرید مسکن به سپرده گذاران صندوق بانک تعلق می گیرد، اظهارداشت: وام 18 میلیون تومانی به واحدهایی تعلق می گیرد که سال ساخت آنها کمتر از 12 سال باشد، البته به واحدهایی که سال ساخت آنها بین 12 تا 20 سال باشد، بر اساس شرایط خاصی وام تعلق می گیرد. 

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی نیز از توقف پرداخت تسهیلات خرید مسکن توسط بانکهای مختلف بر اساس بسته سیاستی- نظارتی ابلاغی سال 88 بانک مرکزی خبرداد و گفت: هم اکنون وام خرید مسکن فقط توسط بانک مسکن پرداخت می شود.

وی افزود: سایر بانکها غیر از بانک مسکن مجاز هستند وام مسکن را فقط برای بخش ساخت و ساز پرداخت نمایند.

۲۹ فروردین ۱۳۸۸ ۱۲:۵۹
مهر |