سخنرانی محمدرضا امینی، مدیر عامل «گروه سرمایه‌گذاری مسکن» در نشست شورای هماهنگی بانک مسکن17-5-95

سخنرانی محمدرضا امینی، مدیر عامل «گروه سرمایه‌گذاری مسکن» در نشست شورای هماهنگی بانک مسکن17-5-95
نشست شورای هماهنگی مدیران بانک مسکن و ارزیابی عملکرد ماهانه مدیریت¬ها با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، روسای ادارات و مدیران عامل شرکت¬های وابسته به بانک مسکن و با حضور محمدرضا امینی، مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور تمامی مدیران شعب استان¬ها برگزار شد. در این نشست مهندس امینی طی سخنانی، سیاست‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن را تشریح نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن؛ در این نشست روز سه شنبه 12 مرداد ماه 1395 در ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزار شد، پس از سخنرانی دکتر بت شکن، مدیر عامل بانک مسکن و تنی چند از مدیران بانک، امینی راه‌کارهای بهبود استراتژیک آتی شرکت را طی 10 بند تشریح نمود.

 
سخنرانی امینی در نشست مدیران بانک مرداد95

وی نخستین اولویت مدیریت جدید شرکت را تسریع در تکمیل و تعیین وضعیت پروژه‌های موجود طی یک بازه زمانی شش ماهه دانست و گفت: در این راستا، بحث‌های تفصیلی و دقیقی در جلسات ساماندهی شرکت‌ها و پروژه‌ها انجام می‌شود. امینی همچنین بهینه‌سازی ترکیب سبد تولیدات گروه همراه با سیاست‌های بانک مسکن را به عنوان یکی از اولویت‌های کلیدی گروه نام برد و افزود: «اعتقاد داریم ساخت، به هر شکل و در هر نقطه و با هر روش، دیگر جوابگو نیست. استراتژی ما گزینش و طراحی و اجرای پروژه های مسکونی بزرگ به منظور هدف‌گیری اقشار میان درآمدی،  به ویژه دهک‌های درآمدی چهار تا هفت است».

  
سخنرانی امینی در نشست مدیران بانک مرداد95

اولویت بعدی اعلام شده توسط مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، حضور پرقدرت گروه در نوسازی بافت فرسوده بود. امینی در این خصوص گفت: «اعتقاد داریم فرصت‌های اقتصادی مناسبی را می‌توان در تعامل با سایر ذی‌نفعان از طریق وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها در بافت‌های فرسوده تعریف کرد که در حال بررسی دقیق‌تر و مهیا نمودن شرایط استفاده از این فرصت‌ها هستیم». امینی با اشاره به حضور مثبت و تاثیرگذار شرکت در شهرهای جدید نظیر پردیس، بهارستان، اندیشه و برخی شهرهای دیگر، توسعه ساخت و ساز گروه در شهرهای جدید را فرصت دیگری دانست که در تعامل با نهادهای حاکمیتی قابل استفاده است.
مهندس امینی، در ادامه به فرصت‌های موجود در بازار از طریق مشارکت با بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: چنانچه بخش خصوصی امکانات مناسبی جهت مشارکت داشته باشد، در راستای سیاست‌های اصلی گروه، آمادگی همکاری با این دسته از فعالان بازار را هم داریم. وی تقویت و احیاء برند گروه سرمایه‌گذاری مسکن از طریق تدوین و اجرای استانداردها و سیستم‌های مناسب تضمین کیفیت را گام دیگری دانست که برای استفاده از آن و ایجاد مزیت رقابتی، بایستی تلاش‌های جدی صورت گیرد.
گزینش سیاست‌های ارزش آفرین در همراهی و هماهنگی با سیاست‌های بانک مسکن، دیگر نکته‌ای بود که مورد تاکید محمدرضا امینی قرار گرفت. وی افزود: «اعتقاد داریم در شرایط رقابتی جدید، همراهی بانک مسکن در تامین مالی عملیات ساخت و ساز، بازاریابی و فروش، می‌تواند مزیت رقابتی مناسبی برای ما ایجاد کند. همچنین استفاده حداکثری از قدرت و توان کارشناسی و مشاوره‌ای ستاد و سرپرستی‌های بانک در مناطق مختلف، جهت اخذ مشاوره و مساعدت برای اتخاذ سیاست‌های تامین مالی در پروژه‌های اجرایی، مورد تاکید گروه قرار دارد». امینی ایجاد تنوع در تامین مالی پروژه‌ها با استفاده از روش های نوین را از جمله راهکارهایی دانست که می‌تواند تامین مالی گروه را تسهیل کرده و به تبع آن پیشرفت پروژه‌ها را تسریع نماید و گفت: «فعالیت‌های مناسبی در حوزه صندوق های زمین و ساختمان انجام شده است و ما همچنان بر استفاده حداکثری از ابزارهای بازار سرمایه به جای اتکای صرف به بازار پول، تمرکز داریم».
ارتقای سیستم فروش گروه به منظور انطباق با شرایط روز بازار، موضوع دیگری بود که در صحبت‌های مهندس امینی مورد تاکید قرار گرفت. وی در این باره گفت: « انتخاب پروژه‌های دارای بازار مناسب و ارتقای توانمندی فروش و استفاده از راهکارها و روش‌های مختلف پیش فروش، می‌تواند ضمن جلوگیری از بروز مشکل در تامین مالی پروژه‌های در حال ساخت، می‌تواند با تسریع در بازگشت سرمایه، سود اقتصادی مجموعه را بهبود بخشد. در این راستا استفاده از پتانسیل بازاریابی و فروش شعب بانک مورد نظر است». امینی همچنین به لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت پروژه‌ها اشاره کرد و این اقدام را به منظور افزایش کیفیت و کاهش بهای تمام شده، ضروری دانست.
شایان ذکر است این همایش به صورت ماهانه در بانک مسکن برگزار می‌گردد که با توجه به انتصاب محمدرضا امینی در اردیبهشت ماه امسال به عنوان مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، در این جلسه سیاست‌های گروه به منظور بررسی و تسهیل هم‌افزایی میان بخش‌ها و شرکت‌های مختلف بانک، توسط ایشان تشریح گردید.

۱۷ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۰۶