ساخت ساختمان به روش سنتی ثروت های ملی را هدر می دهد

عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: ساختمان سازی به روش سنتی موجب هدر رفتن منابع مالی و ثروت های کشور خواهد شد.

سیداحمد لطفی زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: توصیه ما به دولت و مجلس این است که نسبت به تقویت فناوری های ساختمان و افزایش بکارگیری آنها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی به سال اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد و گفت: در صورت استفاده از فناوری های نوین ساختمانی گام بسیار موثری در راستای اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی فعالیت ها درصنعت ساختمان برداشته خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان آنکه اصلاح الگوی مصرف در امور مربوطه به ساخت و ساز شیوه های متفاوتی دارد تصریح کرد: برای انجام بهتر این امر باید مقررات ملی ساختمان رعایت شود و از سوی دیگر اجرای بهتر مقررات به ابزارهایی نیازمند است که نیروی فنی کارآمد، کارگر، و در اختیار داشتن فناوری نوین از آن جمله محسوب می شود.

وی با بیان اینکه برای مصرف بهینه و اصلاح الگوی مصرف در ساختمان سازی به لحاظ جامع کنترل ساختمان نیازمندیم گفت: با وجود در اختیار داشتن قانون نظام مهندسی و شیوه نامه های مربوط باید اصلاحاتی بر آن به منظور اجرای بهتر صورت گیرد ، به بیان دیگرشرایط باید به گونه ای فراهم شود تا با همکاری شهرداریها و سازمان نظام مهندسی قوانین و شیوه ها به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

به گفته وی برای تحقق چنین امری به وجود آمدن یک همکاری میان شهرداری، شورای شهر، نظام مهندسی و وزارت مسکن ضروری است.

۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۱۵:۱۲