امسال شاهد پایان استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد خواهیم بود خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گفت: امسال شاهد پایان استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد در بازار مصرف خواهیم بود.

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گفت: امسال شاهد پایان استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد در بازار مصرف خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید ‌محمود فاطمی عقدا در جمع خبرنگاران افزود: نظارت بر کیفیت بتن‌های آماده در کشور به جزء بتن‌هایی که در محل کارگاه تولید می شوند خیلی سخت است و نمی‌توان درصدی برای کیفیت و استاندارد آنها اعلام کرد.
وی ادامه داد: مشکلی که هم ‌اکنون برای نظارت بر کیفیت بتن وجود دارد فاصله بین کارگاه تولید بتن و محل مصرف و نحوه انتقال آن است.
فاطمی عقدا گفت: استفاده از ماشین آلات حمل و نقل فرسوده و دخالت برخی افراد ناآگاه برای اضافه کردن آب به بتن موجب شده تا کیفیت بتن‌ها در محل مصرف به شکل قابل توجهی کاهش یابد.
وی با بیان اینکه شاید بتن تولید شده در محل استاندارد باشد اما در محل مصرف با مشکل مواجه شود خاطرنشان کرد: کارخانه‌های بتن آماده بر اساس استانداردهای کشور مجوز دریافت می‌کنند، بنابراین بر روی این کارخانه‌ها از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی نظارت کافی صورت می‌گیرد.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گفت: ساختمان‌های دولتی و حتی مدارس کشور به دلیل نمونه‌گیری متعدد و تحت نظارت خاص بودن آنها توسط ناظر مستقیم، کیفیت بتن‌های مورد استفاده در آنها به اندازه کافی مناسب و استاندارد است.
وی تاکید کرد: ساختمان‌های خصوصی به دلیل اینکه از کنترل کافی خارج هستند مطمئنا استفاده از بتن‌های غیراستاندارد نیز محتمل به نظر می‌رسد.

*برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی بتن و توسعه از دوشنبه

فاطمی عقدا به برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی بتن و توسعه اشاره کرد و گفت: سومین کنفرانس بین‌المللی بتن و توسعه از هفتم اردیبهشت ماه جاری به مدت دو روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این کنفرانس با هدف ارتقاء سطح دانش مهندسی عمران در کشور، آشنایی با فناوری‌های جدید در زمینه‌های مرتبط با بتن، تبادل اطلاعات علمی در داخل و خارج کشور، راه‌های کاهش مصرف مصالح و روش‌های کاهش هزینه برگزار می‌شود.
به گفته وی، در این کنفرانس بین‌المللی کشورهای انگلیس، آمریکا، کانادا، ژاپن، آلمان، مالزی، هلند، هند، پاکستان، مصر، سوئیس و آفریقای جنوبی حضور خواهند داشت
۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۱۵:۵۸
فارس |