* اولویت کاری امسال پرداخت وام ساخت مسکن است * 62 هزار واحد مسکونی نیمه تمام وام 8 میلیونی می‌خواهند

سهم‌الشرکه تسهیلات ساخت مسکن پس از اتمام ساخت‌ واحدهای مسکونی به سپرده‌گذاران صندوق پس انداز ساخت مسکن بانک مرکزی منتقل می‌شود.

حسن کاری ـ مدیرعامل بانک مسکن ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: این تسهیلات پس از انتقال به سپرده‌گذاران با نرخ سود 12 درصد تقسیط می‌شود.

وی افزود: سهم الشرکه این تسهیلات تا سقف 250 میلیون ریال و دوره بازپرداخت آن هم 15 سال است.

مدیرعامل بانک مسکن در مورد مدت انتظار برای دریافت این تسهیلات بیان کرد: مدت انتظار دریافت این تسهیلات به مبلغی که متقاضی در صندوق سپرده‌گذاری می‌کند، بستگی دارد بنابراین هر متقاضی وام که مبلغ بیشتری را در این حساب واریز کند، مدت کمتری باید انتظار بکشد.

وی تاکید کرد: اگر متقاضی وام ساخت مسکن بخواهد از حداکثر زمان مدت انتظار به مدت 42 ماه استفاده کند تنها باید چهار میلیون و 300 هزار تومان سپرده‌گذاری کند. به همین ترتیب بهره‌مندی از تسهیلات در کمترین زمان مستلزم سپرده‌گذاری 15 میلیون تومان به مدت یک‌سال است.

کاری با اشاره به وام مسکن مهر و وام طرح فجر گفت: اولویت کاری عمده بانک مسکن در سال جاری، پرداخت وام ساخت مسکن است تا بتوانیم در میان مدت، تعداد واحدهای مسکونی عرضه شده را افزایش دهیم.

وی افزود: با این وجود هیچ گونه تغییری در شرایط و ضوابط پرداخت وام خرید 18میلیون تومانی مسکن ایجاد نشده است و همانند سال‌های گذشته با تامین به موقع منابع مالی مورد نیاز این بانک‌ در سال جاری تسهیلات مورد نیاز متقاضیان به موقع در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: پرداخت وام هشت میلیون تومانی بدون سپرده (طرح فجر) که به واحدهای مسکونی نیمه تمام اختصاص دارد و از 10 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است همچنان ادامه دارد و تغییری در آن پیش نیامده است.

وی گفت: تعداد واحدهای مسکونی که ثبت نام برای این وام کرده‌اند از زمان آغاز پرداخت این وام‌ تاکنون به حدود 62 هزار واحد مسکونی رسیده است و حدود 1100 واحد هم تسهیلات دریافت کرده‌اند.

۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۱۵:۲۰
ایسنا |