ایرج رهبر: چرا بازار مسکن به برنامه نیاز دارد؟

ایرج رهبر گفت:«درصورتی که اقتصاد کشور از رکود خارج شده و قدرت خرید مردم بالا برود می توان شاهد رشد معاملات مسکن و رونق این بخش از اقتصاد بود» .

ایرج رهبر،عضو انجمن انبوه‌سازان در گفت و گو با خبرآنلاین با بررسی رشد معاملات املاک اخیر مسکن،اظهارداشت:«نوساناتی که در بازار پیش می آید طبیعی است؛ به نظر تغییر تحولاتی در بازار رخ نداده که این رشد تداوم داشته باشد. بنابراین نمی توان استنباط کرد که این شرایط تداوم پیدا می کند.» 

وی افزود:«در شرایط رکود وقتی صبر مردم تمام می شود اقدام به خرید مسکن می کنند، ولی این موضوع مقطعی است. رشد آمار نیز متفاوت است و نمی توان بر اساس یک آمار شرایط بازار را تحلیل کرد.»

وی بازار مسکن در سال آینده را رکودی پیش بینی کرد و خاطرنشان ساخت:« طی ۲۴ الی ۲۵ سال گذشته نوسان رکود و رونق هر چندسال یکبار اتفاق افتاده است ،اما زمانی که روند اقتصادی کشور  ثابت و مشخصی بود، رکود زیادی دوام نداشت و به دنبال رکود شاهد رونق بودیم. اما در حال حاضر روند متفاوت است چون وضعیت اقتصادی کشور با گذشته فرق می کند و قدرت خرید مردم متفاوت شده است.» 

رهبر ادامه داد:«بنابراین رکودی که در گذشته داشتیم با رکود کنونی فرق دارد؛ چندین سال است ما در رکود هستیم. کاهش قدرت خرید و هزینه های بالا سبب شده تا خرید و فروش مسکن دچار مشکل شود.»

این کارشناس بازار مشکن با بیان اینکه لازم است دولت برنامه ای برای حل این دو مشکل داشته باشد،عنوان کرد:« می توان انتظار داشت که سال آینده بازار کمی از رکود خارج شود،اما تاکنون اتفاق خاصی در این رابطه رخ نداد که بتوانیم امیدی داشته باشیم.» 

۹ آذر ۱۳۹۵ ۱۰:۰۵
خبرآنلاین |