225 هزار مسکن مهر در مرحله ساخت است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: مردم به طرح مسکن مهر اعتماد دارند چرا که تاکنون بیش از 8 هزار میلیارد ریال برای آماده سازی زمین های 99 ساله پرداخت کرده‌اند.
منوچهر خواجه دلویی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که چرا برخی رسانه ها می گویند، مردم در حال انصراف از مسکن مهر هستند افزود:در مجموع سه میلیون و 900 هزار نفر برای طرح مسکن مهر در کشور ثبت نام کرده بودند که یک میلیون و 900 هزار نفر از آنان به دلیل نداشتن چهار شرط اصلی خود به خود حذف شدند بنابراین موضوع انصراف از مسکن مهر صحت ندارد.
وی با بیان اینکه واگذاری انبوه مسکن مهر از ابتدای سال آینده خواهد بود ادامه داد:حدود 5 درصد متقاضیان نیز به دلایل مختلف از مسکن مهر انصراف داده اند که فکر می کنم این رقم چندان چشمگیر نباشد.
وی با اشاره به اینکه زمین واگذار شده برای آماده سازی طرح مسکن مهر بیش از یک میلیون و 340 هزار قطعه است خاطر نشان کرد: تاکنون به استعداد ساخت بیش از 348 هزار واحد مسکونی ،زمین آماده سازی شده و 225 هزار و 630 واحد مسکونی هم در زمین های طرح مسکن مهر در مرحله ساخت قرار دارد.
خواجه دلویی در خصوص بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر افزود:برای آماده سازی زمین های 99 ساله یک میلیون تومان و برای ساخت آن 14 میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت می شود که بازپرداخت تسهیلات بانکی برای هر واحد مسکونی در طرح مسکن مهر 15 ساله و به روش پلکانی خواهد بود.
وی به سهم پایین تسهیلات بانکی تصریح کرد: سهم تسهیلات بانکی برای ارائه تسهیلات در ایران حدود 35 درصد ارزش ملک است در حالی که این سهم در برخی کشورها بیشتر از ایران است و در برخی از کشورها این سهم به 90 درصد تا 100 درصد ارزش مسکن نیز می‌رسد.
۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۱۶:۵۹