حضور گروه سرمایه گذاری مسکن در کنفرانس بناهای بلند

سومین کنفرانس بین‌المللی بناهای بلند در روزهای 28 الی 30 دی ماه 1395 با حمایت گروه سرمایه‌گذاری مسکن و چندی دیگر از شرکت‌های بزرگ ساختمانی به تولی‌گری وزارت راه و شهرسازی در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، در این همایش دکتر آخوندی، وزیر محترم راه و شهرسازی و جمعی از معاونین این وزارتخانه، رئیس و اعضای شورای شهر تهران، جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان صنعت حضور داشتند. از گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیز امینی، مدیر عامل گروه، معاونین و جمعی از کارشناسان و مدیران شرکت‌های تابعه و شرکت مادر در این همایش شرکت نمودند.
آخوندی: اجماع اندیشه‌ها، راهکار برون‌رفت از وضعیت فعلی
وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه سومین کنفرانس بناهای بلند با اشاره به وضعیت کنونی کلانشهرهای ایران، با تاکید بر بازخوانی زندگی شهری مدرن در ایران گفت: برای توسعه و آینده ایران باید به نقد مدرنیته و تبعاتی که در کشور به جای گذاشته اندیشه کنیم. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بسیار به این موضوع اندیشه کرده‌ام که تصویری که از تهران، مشهد، اصفهان و یا هرکلان‌شهر دیگری وجود دارد و همچنین وضعیت زندگی شهری در ایران بازتاب‌دهنده چه تفکری است؟ وی با یادآوری اینکه در حال حاضر زمان بازنگری و بازاندیشی است گفت: اجماع اندیشه‌ورزان و صاحب‌نظران برای تعریف یک نقطه بازگشت می‌تواند به حل مسائل ایران منجر شود و باید در نظر داشته باشیم که هیچ سیاست‌مداری به تنهایی نمی‌تواند کاری را انجام دهد. آخوندی همچنین در ادامه از دکتر کامبیز بهنیا، دکتر علی اکبر معین‌فر، مهندس ایرج کلانتری و دکتر گیتی اعتماد تقدیر و تشکر به عمل آورد.
حناچی: سیطره کیفیت بر کمیت در نظام شهرسازی
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه وشهرسازی کمبود زمین و خدمات در شهرهای بزرگ را یکی از دلایل گرایش به سمت بلندمرتبه‌سازی دانست و گفت: عدم تمکین مدیریت شهری به سازو کارهای قانونی عمدتا به دلیل نگاه سوداگرانه بوده و موجب سیطره کمیت بر کیفیت شده و ما مجبور هستیم تا زمان تغییر نگرش سوداگری به این موضع دامن نزده و تلاش کنیم آن را اصلاح کنیم.
این مقام مسئول با تأکید براینکه این مشکل تنها در کلانشهر تهران دیده نمی‌شود گفت: حاکمیت نگرش سوداگری به شهر و معماری، احداث روزافزون مجتمع‌های عظیم تجاری، اداری و مسکونی و نارسایی درحوزه‌های آموزش باعث بیشتر شدن این مشکل در شهرها خواهند شد. شاید اگر درادامه مسیر از نیروهای زبده و خوبی استفاده‌شود بتوانیم تا حدی خلاء ایجادشده را پر کنیم.
حضور گروه سرمایه‌گذاری مسکن در نمایشگاه جنبی همایش
در حاشیه این همایش، نمایشگاه جانبی نیز با حضور جمعی از شرکت‌های فعال در صنعت ساختمان تشکیل گردید که گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیز در این نمایشگاه حضوری فعال و پر فروغ داشت و در طول برگزاری همایش، غرفه شرکت توسط مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و سایر مسئولین و اساتید بازدید و بحث و تبادل نظر به عمل آمد.
کارگاه آموزشی با موضوع تامین مالی مسکن با استفاده از بازار سرمایه
یکی از کارگاه‌های جنبی کنفرانس، تامین مالی از طریق بازار سرمایه با تاکید بر صندوق‌های زمین و ساختمان بود که نادری، معاون مالی و منابع انسانی گروه آن را اجرا نمود. در این کارگاه که با استقبال خوب شرکت کنندگان مواجه شده بود، نادری به تشریح اصول و روش‌های تامین مالی نوین از طریق بازار سرمایه پرداخت و ضمن انتقال تجربیات گروه در این خصوص، به بحث و تبادل نظر با حضار پرداخت.
انتقال تجربیات گروه در خصوص پروژه پردیس المپیک
کارگاه دیگری که در حاشیه این کنفرانس برگزار گردید، انتقال تجربیات گروه در خصوص مهندسی انرژی در پروژه پردیس المپیک به فعالان و صاحب نظران این عرصه انجام گردید. این دوره که توسط علیپور، از مهندسان توانا و با تجربه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس برگزار گردید، علیپور به تشریح تجربیات و اقدامات شرکت در این خصوص پرداخت و به بحث و تبادل نظر با شرکت کنندگان پرداخت.
تقدیر از گروه سرمایه‌گذاری مسکن و دیگر حامیان همایش
در ادامه این کنفرانس، از گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان یکی از اسپانسرهای اصلی همایش در کنار سایر حامیان تقدیر و تشکر به عمل آمد. این لوح تقدیر که به پاس حمایت مجموعه از رشد و تعالی این صنعت به گروه اهدا گردید، توسط احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران به سعادتمند، مدیر روابط عمومی گروه اهدا گردید.



کنفرانس بناهای بلند 95



کنفرانس بناهای بلند 95
کنفرانس بناهای بلند 95

کنفرانس بناهای بلند 95

۹ بهمن ۱۳۹۵ ۰۸:۳۲