نخستین همایش فناوری و مدیریت ساخت گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار شد

نخستین همایش فناوری و مدیریت ساخت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با حضور مدیر عامل و معاونین شرکت مادر، معاونین و مدیران فنی و نیز مسئولین کنترل پروژه شرکت‌های تابعه گروه در روزهای پنجم الی هفتم بهمن ماه 1395 در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، در این گردهم‌آیی که با هدف توسعه هم‌افزایی میان شرکت‌های تابعه گروه و بهبود مدیریت پروژه در مجموعه گروه برگزار شد، مباحث مختلف فنی و اجرایی توسط کارشناسان گروه و نیز مدرسان خبره طرح و در خصوص آن‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن: استقرار نظام مدیریت پروژه، الزام امروز گروه
محمدرضا امینی، مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این همایش ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آتش نشانان دلیر و تنی چند از هموطنان در حادثه ساختمان پلاسکو، مسئولیت مهندسان و خبرگان جامعه را در این خصوص یادآوری نمود. وی در ادامه ضمن مفید دانستن برگزاری این گونه نشست‌ها، استراتژی شرکت را فعالیت در ساخت و ساز بخش میان درآمدی برای اقشار دهک‌های متوسط اعلام کرد.
امینی در ادامه ضمن برشمردن بخشی از مشکلات شرکت در مسیر اجرایی پروژه‌ها، خاطر نشان کرد: با ایجاد دفاتر مدیریت پروژه و استقرار نظام کارآمد مدیریت پروژه، از اولویت‌های اساسی گروه است که به صورت مستمر توسط معاونت توسعه فناوری و ساخت در حال پیگیری است. وی افزود: «با تقویت و تعریف فرایندهای مدیریت پروژه، ضمن جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات نظیر تاخیر در اجرا، افزایش هزینه و ...، می‌توانیم با کسب سود، موفقیت و استمرار حرکت رو به رشد شرکت را در بلند مدت تضمین نماییم».
معاون توسعه فناوری و ساخت گروه: کیفیت، اصل کلیدی در اجرای پروژه‌ها
سید مسعود مروج، معاون توسعه فن‌آوری و ساخت گروه نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری چنین جلساتی به منظور تبادل نظر و حل مشکلات موجود در مسیر اجرای پروژه‌ها، گفت: «در حوزه کیفیت، سخت‌گیر هستیم و این سخت‌گیری روز به روز بیشتر خواهد شد». وی با تاکید بر بهبود مستمر کیفیت اجرای پروژه‌ها، از مدیریت ارزیابی فنی و اجرایی خواست با افزایش حضور در کارگاه‌ها، بر اجرای هر چه بهتر پروژه‌ها نظارت داشته باشد».
مروج در این همایش همچنین بر لزوم رعایت اصول و استانداردهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست در پروژه‌ها تاکید و از مسئولین HSE شرکت‌ها خواست نهایت تلاش خود را در راستای جلوگیری از هر نوع حادثه به کار گیرند. وی افزود: حوادث علاوه بر هزینه‌های مادی، هزینه‌های معنوی سنگینی را به خانوارها و جامعه تحمیل می‌کنند و وظیفه ما این است که تمام تلاش خود را در راستای کاهش و حتی به صفر رسیدن حوادث شغلی در کارگاه‌ها به کار گیریم.
وی در پایان از تمامی دست‌اندر کارانی که به منظور هرچه بهتر برگزار شدن این همایش بیشترین زحمت را کشیدند، تشکر و قدر دانی نمود.
مدیر سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش: ایجاد مزیت رقابتی، مساله اصلی گروه
یکی از سخنرانان این همایش، دکتر حمید شیرزاد، مدیر سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش بود. وی که از مدیران قدیمی شرکت است، با تمجید از حضور ارزشمند مهندس فرشچیان، رئیس هیات مدیره شرکت گروه در کیش، بهره گیری از ایشان به عنوان یکی از بزرگان صنعت ساختمان در خانواده بزرگ شرکت را یک افتخار دانست.
شیرزاد در ادامه با اشاره به برجام و فرصت‌های پیش رو در فضای پسا برجام، بر امکان همکاری‌های بین‌المللی، انتقال فن‌آوری و پیشرو بودن در حوزه مسکن تاکید کرد. وی افزود: «شرکت بایستی مزیت رقابتی پایدار را ایجاد نموده و با مدل خاص خود، برای مشتریان ارزش آفرینی نماید».
شایان ذکر است در این همایش، غلامرضا صفاکیش، دبیر انجمن مدیریت پروژه ایران در خصوص 90 روز ابتدای پروژه و اقدامات لازم در این روزها به سخنرانی پرداخت. رونمایی از سیستم جامع گزارش‌گیری از پروژه‌ها، نتایج نظرخواهی از مشتریان در قالب روش QFD، تشریح و تاکید بر الزامات و دستورالعمل‌های ایمنی کارگاه‌ها، برگزاری پانل هماهنگی میان مسئولین کنترل پروژه شرکت‌ها، بحث و تبادل نظر در خصوص نقش شرکت مشاور در هم‌افزایی میان شرکت‌های گروه و بررسی مشکلات و مسائل کیفی و راهکارهای رفع آن، دیگر مباحثی بود که در این همایش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین مدعوین همایش از پروژه ستاره کیش نیز بازدید نمودند. برنامه دیگر همایش، تقدیر از مهندس امانی‌مهر، طراح پروژه ستاره کیش بود که در حاشیه همایش صورت گرفت.

همایش مدیران فنی بهمن95 در کیش

همایش مدیران فنی بهمن95 در کیش

همایش مدیران فنی بهمن95 در کیش

همایش مدیران فنی بهمن95 در کیش

همایش مدیران فنی بهمن95 در کیش

همایش مدیران فنی بهمن95 در کیش

۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ۰۸:۳۰