حمایت از بخش مسکن مورد توجه دولت بوده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به وجود چالش‌های بسیار در زمینه مسکن،گفت: ارائه تسهیلات بانکی، تولید مسکن ارزان قیمت و حمایت از انبوه سازان، مورد توجه دولت بوده است.

عباسعلی نورا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس «توانا» گفت: در سال‌های گذشته با توجه به نیاز شدید مردم به مسکن و نیز تبلیغات نظام‌های دولتی در زمینه ساخت و تولید، بسیاری از سرمایه‌گذاران در مسکن سرمایه گذاری کردند که موجب بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی شد.
نماینده زابل با اشاره به بالا رفتن قیمت مسکن پس از این جریان، تصریح کرد: ضعف نظام برنامه‌ریزی در کشور و تجمع سرمایه‌های سرگردان در بخش مسکن و همچنین وجود تقاضای بالا از طرف مردم و عدم عرضه آن از جانب تولیدکنندگان به امید بالا رفتن قيمت، علت افزایش کاذب قیمت مسکن بود.
نورا اضافه کرد: اخیرا " با وجود گسترش دامنه‌های بحران اقتصادی به اغلب کشورهای جهان، ایران کمترین آسیب را در این زمینه متحمل شد.
وی علت این امر را وابستگی کمتر ایران به کشورهای دیگر خواند و خاطر نشان کرد: این بحران باعث احتیاط صاحبان سرمایه در مورد بازگشت سرمایه‌ها در این زمینه شد و بازار مسکن با رکود مواجه کرد.
نورا در پایان با تاکید بر اینکه ایران کشوری در حال توسعه است، بیان کرد: با برنامه ریزی و قانون گذاری صحیح، کشور می‌تواند از شرایط بحران و رکود اقتصادی به نفع اقتصاد خود استفاده کند چرا که کشور ما وارد کننده است و کاهش قیمت‌ها در دنیا باید اثر مثبت در کشور ما داشته باشد.

۲۴ خرداد ۱۳۸۸ ۱۱:۱۴
http://www.farsnews.com |