300 هزار واحد مسکن مهر در کشور پروانه دریافت کرده‌اند

خبرگزاری فارس: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: 300 هزار واحد از واحدهای مسکن مهر در کشور پروانه دریافت کرده‌اند.
محمد سعیدی‌کیا امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز افزود: تعاونی‌های مسکن مهر سراسر کشور تاکنون 20 هزار هکتار زمین از بابت احداث یک میلیون و 300 واحد مسکونی را تحویل گرفته‌اند.
وی با تاکید بر اهمیت موضوع مسکن برای مردم تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های دولت دکتر احمدی‌نژاد از روز اول توجه به دغدغه مسکن مردم بود که خوشبختانه با اجرای طرح مسکن مهر به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.
سعیدی‌کیا با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در بخش مسکن از سوی دولت نهم اظهار داشت: یکی دیگر از مهم‌ترین طرح‌های اجرا شده در این بخش بحث مسکن روستایی است که از سالی 15 هزار واحد مسکونی پیش از دولت نهم به 200 هزار واحد مسکونی رسید.
وزیر مسکن افزود: تا‌کنون 450 هزار واحد مسکونی روستایی تکمیل شده است و 600 هزار واحد نیز در مرحله ساخت قرار دارد.
وی به ارائه تسهیلات بانکی به مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته از سوی بانک‌های کشور 10 هزار میلیارد ریال به روستاییان پرداخت شده ‌است.
سعیدی‌کیا طرح جامع شهرها را یکی از مهم‌ترین نیاز‌های اساسی شهرهای کشور خواند و اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت طرح جامع شهرها باید تا پایان برنامه چهارم توسعه تکمیل شود.
وی تاکید کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 70 شهر در کشور وجود دارد که برای تمام آنها طرح جامع باید آماده شود.
وزیر مسکن و شهرسازی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های اجرای طرح مسکن مهر گفت: طرح مسکن مهر که ابتدا در بودجه سال 86 به تصویب رسید، در نهایت به جامع‌ترین طرح در حوزه مسکن تبدیل شد.
وی اضافه کرد: دولت با اتخاذ این سیاست‌های حمایتی در حوزه مسکن، از کم‌درآمدها حمایت کرده است.
۶ تیر ۱۳۸۸ ۰۹:۱۵
فارس |