وزیر مسکن: صنعتی‌سازی مسکن گسترش می‌یابد

خبرگزاری فارس: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: ساخت یک میلیون واحد مسکونی پیش‌بینی شده به روش سنتی امکان‌پذیر نیست بنابراین سعی بر این است تا صنعتی‌سازی مسکن در کشور گسترش یابد. بیش از 50 فن‌آوری نوین در راستای صنعتی‌سازی مسکن هم در سازه و هم طراحی مورد تأیید قرار گرفته است.

محمد سعیدی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت:‌ بیش از 50 فن‌آوری نوین در راستای صنعتی‌سازی مسکن هم در سازه و هم طراحی مورد تأیید قرار گرفته است.
سعیدی‌کیا گفت: تعداد صدور پروانه‌های ساختمانی در سال 87 نسبت به سال 86 حدود 2 درصد بیشتر است اما سیر نزولی آن از سال گذشته آغاز شده به طوریکه در فرودین‌ماه سال‌جاری نسبت به فرودین‌ماه سال گذشته 45 درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی افزود: ورود سرمایه به بخش مسکن و ساخت و ساز توسط افراد واجد شرایط و حرفه‌ای با هم تفاوت دارد بنابراین باید اذعان کنیم که از سرمایه‌گذاری در بخش مسکن استقبال می‌کنیم اما از ساخت‌وساز غیر حرفه‌ای‌ها جلوگیری می‌کنیم.
سیعدی‌کیا در ادامه تأکید کرد: چنانچه فردی سرمایه خود را وارد بخش مسکن کند و با یک غیر حرفه‌ای شریک شود از ادامه کار آنها برای ساخت‌وساز جلوگیری خواهد شد.

*لایحه بیمه کیفیت ساختمان بازنگری می‌شود

وزیر مسکن و شهرسازی در خصوص نظارت بر ساخت و سازها گفت:‌نظارت بر ساخت‌وسازها طی سالهای اخیر بدلیل حضور به موقع سازمان نظام مهندسی افزایش یافته و بهتر شده است و در این راستا لایحه بیمه کیفیت ساختمانها که قبلاً تدوین شده بود قرار است بازنگری مجدد شده و دوباره به مجلس ارائه شود.
وی ادامه داد: براساس این لایحه سازنده مسکن مکلف می‌شود که مسئولیت خود را نزد یک شرکت بیمه، بیمه کند.

*ساخت یک میلیون واحد مسکونی به شیوه سنتی امکان‌پذیر نیست

وزیر مسکن و شهرسازی در خصوص کیفیت ساخت‌وساز و صنعتی‌سازی گفت: مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن طی دو سال گذشته روش‌های مناسب ساخت صنعتی مسکن را آغاز کرده است.
وی افزود: ساخت یک میلیون واحد مسکونی پیش‌بینی شده به روش سنتی امکان‌پذیر نیست بنابراین سعی بر این است تا صنعتی‌سازی مسکن در کشور گسترش یابد.
وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: بیش از 50 فن‌آوری نوین در راستای صنعتی‌سازی مسکن هم در سازه و هم طراحی مورد تأیید قرار گرفته است.

۲۲ تیر ۱۳۸۸ ۱۰:۳۸
فارس |