نشست تخصصی انقلاب صنعتی چهارم در حوزه ساختمان در «گروه سرمایه‌گذاری مسکن» برگزار شد

نشست تخصصی یک روزه انقلاب صنعتی چهارم در حوزه ساختمان با حضور صاحب نظران و اندیشمندان این حوزه از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور و برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های هوشمند‌سازی، به همت واحد تحقیق و توسعه معاونت توسعه فناوری و ساخت گروه سرمایه گذاری مسکن، چهارشنبه 14 تیرماه 1396 در سالن اجتماعات گروه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن؛ در این نشست که محمدرضا امینی، مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، معاونین و برخی از مدیران و کارشناسان شرکت و نمایندگانی از مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی، ستاد فناوری‌های نانو ریاست جمهوری، دانشگاه تهران، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه سالفورد انگلستان، مرکز رشد دانشگاه شریف، اتاق بازرگانی صنایع ایران و آلمان، و برخی از شرکت‌های دانش بنیان و ... حضور داشتند در یک پنل تخصصی دیدگاه‌ها و موضوعات تخصصی خود را ارائه نمودند.

محمدرضا امینی، مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان سخنران ابتدایی این نشست به اهمیت استفاده از فناوری‌های نو و تکنولوژی‌های جدید در صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت ناگزیر هستیم جهت صرفه جویی در هزینه ساخت و کاهش قیمت تمام شده ساختمان از تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌های نو در ساخت استفاده کنیم که ورود در این عرصه مزیت رقابتی در محصول ایجاد می‌کند و افزایش کیفیت نیز به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل در بخش دیگری از سخنرانی خود یاد‌آور شد تا به امروز حدود 18000 هزار واحد مسکونی تولیدی در گروه سرمایه‌گذاری مسکن با تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌های نو ساخته شده است که این آمار 30 درصد از تولیدات شرکت را شامل می‌شود.
ایشان در ادامه گفت بر اساس اعلام مرکز تحقیقات راه و شهر سازی نرخ استفاده از فناوری ‌های جدید در ساخت و ساز در کشور  10 درصد می باشد که این آمار در شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن حدود 30 درصد می‌باشد و این  یعنی پتانسیل بالایی در استفاده از تکنولوژ‌های جدید و فناوری‌های نو در شرکت وجود دارد.

امینی در ادامه به معرفی چند پروژه گروه سرمایه‌گذاری مسکن که  با تکنولوژی‌های جدید ساخته شده‌اند اشاره کرد. استفاده از سیستمBMS، سیستم تصفیه فاضلاب در پروژه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود، استفاده از نانو تکنولوژی در نما، استفاده از سیستمBIM توسط مدیریت پروژه گروه ، استفاده از انرژ‌های نو و انرژی خورشیدی در پروژه مسکونی فرشته یزد و استفاده از سیستم قالب تونلی و ... است  وی تاکید کرد اولویت ما استفاده از تکنولوژی‌های نو شامل، هوشمند سازی ساختمان، استفاده از مصالح سبک، محیط زیست و (ساختمان سبز)، سیستم BIM  می‌باشد که باید استفاده کنیم.

امینی در انتهای سخنرانی گفت آماده هستیم تا با شرکت‌ها  و موسسات دارای فناوری‌های نو و تکنولوژی‌های جدید در صنعت ساختمان همکاری داشته باشیم.

جلسه،  بعد از سخنرانی امینی به صورت پنل با عنوان آشنایی با مفهوم انقلاب صنعتی چهارم با حضور دکتر جاسبی از (دانشگاه علوم و تحقیقات و قائم مقام (EPL دکتر کاوه مدنی از دانشگاه  (IMPERIAL COLLEGE LONDON)  و دکتر سروری از (دانشگاه علوم تحقیقات) برگزار گردید. در ادامه این پنل دکتر صالحی، در موضوع bim، دکترنیکنام در موضوعbim و مهندس رشیدی اقدم، از مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی در موضوعBMS  نیز به ارائه نظرات تخصصی پرداختند.
شایان ذکر است سومین کنفرانس بین المللی انقلاب چهارم صنعتی با حضور صاحبنظران داخلی و میهمانان و سخنرانانی از دانشگاه ها و شرکت‌های معتبر اروپایی ۲۲  و 23 تیرماه 1396 به مدت دو روز در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

نشست تخصصی انقلاب صنعتی چهارم در حوزه ساختمان در «گروه سرمایه‌گذاری مسکن»
نشست تخصصی انقلاب صنعتی چهارم در حوزه ساختمان در «گروه سرمایه‌گذاری مسکن»
نشست تخصصی انقلاب صنعتی چهارم در حوزه ساختمان در «گروه سرمایه‌گذاری مسکن»

۱۷ تیر ۱۳۹۶ ۰۸:۳۴