مدیرعامل بانک مسکن:تسهیلات مسکن مهر بدون محدودیت پرداخت می شود

مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد: برای پرداخت تسهیلات مسکن مهر در سال 88 خط اعتباری 35 هزار میلیارد ریالی پیش بینی شده و این بانک امسال تسهیلات مسکن مهر را بدون محدودیت پرداخت می کند.

"حسن کاری" روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بانک مسکن، عاملیت مسکن مهر را پذیرفته است، افزود: پرداخت تسهیلات در بخش ساخت و ساز، در سال جاری اولویت دولت در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: طرح های جدیدی نیز از سال گذشته توسط بانک مسکن اجرا شده که از جمله طرح صندوق ساخت است که براساس آن تا 30 میلیون تومان وام ساخت برای سپرده گذاران مسکن پرداخت می شود. همچنین طرح تلاش از دیگر طرح های بانک مسکن است که براساس آن به انبوه سازان برای ساخت و ساز تسهیلات پرداخت می شود.
وی در مورد میزان اعتبارات درنظر گرفته شده برای هریک از موارد مذکور گفت: در مورد مسکن مهر به هر میزان که به بانک مسکن مراجعه شود، بانک تسهیلات پرداخت خواهد کرد.
وی افزود: بانک مرکزی برای تامین منابع مالی مسکن مهر، در سال جاری 35 هزار میلیارد ریال اعتبار را برای امسال پیش بینی کرده که در اختیار بانک مسکن قرار می گیرد و این بانک نیز به همین میزان تسهیلات پرداخت خواهد کرد.
کاری اظهار داشت: در مورد صندوق ساخت نیز که تسهیلات ساخت و ساز را به سپرده گذاران مسکن اعطا می کند، هر سپرده گذار به مدت شش ماه سپرده گذاری، معادل آن تسهیلات ساخت دریافت می کند. به عنوان مثال اگر فردی 15 میلیون تومان را در مدت شش ماه در بانک مسکن سپرده گذاری کرده باشد بعد از شش ماه 30 میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت می کند.
وی گفت: براساس طرح تلاش بانک مسکن نیز انبوه سازان به میزانی که تسهیلات نیاز داشته باشند، باید معادل یک سوم آن را با افتتاح حساب جاری تامین کنند و به اندازه میانگین سه برابر مانده شش ماهه حساب مذکور تسهیلات ساخت از بانک مسکن دریافت کنند.
وی گفت: بانک مسکن در قالب مسکن مهر علاوه بر 10 میلیون ریال تسهیلات مربوط به آماده سازی زمین، 140 میلیون ریال نیز برای ساخت اعطا می کند.
مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: سایر وام های پرداختی توسط بانک مسکن از جمله وام مسکن جوانان در سال جاری تغییر خاصی نخواهد داشت و کماکان طبق روال قبل انجام می شود.
وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات 180 میلیون ریالی خرید مسکن به سپرده گذاران نیز کماکان طبق روال گذشته، در سررسید مقرر به سپرده گذاران پرداخت می شود.
کاری در مورد سود سپرده های بانک مسکن گفت: سود سپرده ها نیز برای تمام بانک های کشور برای دوره های یک تا پنج ساله تعریف شده که برای سپرده گذاری یک ساله 5/14 درصد
و پنج ساله 17 درصد خواهد بود.

۲۲ تیر ۱۳۸۸ ۱۴:۴۴
فارس |