ضرورت افزایش صنعتی سازی مسکن

معاون وزیر تعاون با اشاره به اینکه سهم کشور از صنعتی سازی مسکن هم اکنون در حدود 2 درصد است، تاکید کرد: این میزان باید تا سال 1392 به 20 درصد افزایش پیدا کند
   به گزارش خبرگزاری فارس از شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران (مپسا)، منوچهر یزدانی گفت: با صنعتی سازی مسکن در کشور، سرعت ساخت و ساز افزایش می یباد و در نتیجه آن نیاز به مسکن با استفاده از انبوه سازی، به راحتی برطرف شود.
وی خاطر نشان کرد: اگر از دو دهه پیش، رویکردمان از سنتی سازی به صنعتی سازی تغییر می کرد، اکنون در مرحله خوبی از صنعتی سازی قرار داشتیم.
وی در تشریح مزایای صنعتی سازی مسکن گفت: تغییر رویکرد تولید کنندگان از شیوه های سنتی به شیوه های صنعتی باعث ساخت مسکن های ارزان و با کیفیت می شود.
وی با اشاره به اینکه استفاده از فن آوری های نوین در صنعت ساختمان و همچنین استفاده از روش های صنعتی در انبوه سازی، تولید را افزایش می دهد، افزود: در حال حاضر با توجه به تمایل بیشتر مردم به سنتی سازی، طبیعتا از تکنولوژی های روز استفاده نمی شود و به همین دلیل هزینه های زیادی به ساختمان تحمیل می شود.
معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون گفت: شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران به عنوان مجری صنعتی سازی مسکن، در حال ظرفیت سازی برای تولید مسکن به روش صنعتی است.
وی افزود: در همین راستا، شرکت مپسا اخیرا نسبت به اجرای پنج طرح پایلوت دو هزار واحدی برای ساخت مسکن به روش صنعتی در حاشیه چهار کلان شهر کشور در قالب شرکت های تعاونی اقدام کرده است.
وی با اشاره به اینکه صنعت مسکن در کشور ما دارای پتانسیلی است که ما را به سمت صنعتی سازی سوق می دهد، افزود: دانش لازم برای صنعتی سازی در کشور در حال رشد و نمو بوده و اخیرا نیز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است اما مشارکت بخش خصوصی و ارائه تسهیلات به کسانی که در این حوزه سررشته دارند از راهکارهایی است که می تواند صنعتی سازی را گسترش دهد.
یزدانی تاکید کرد: انتظار می رود که تعاونی های مسکن، خصوصا مسکن مهر در روی آوردن به سمت صنعتی سازی پیشگام باشند و با استفاده از روش های نوین ساختمانی عمر مفید ساختمان هایی که برای اعضای خود می سازند را افزایش دهند.
۶ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۰:۳۰
فارس |