سیاست های فعلی بخش مسکن در دولت دهم نیز پیگیری می شود

کوالالامپور - محمد سعیدی کیا وزیر مسکن و شهرسازی گفت: سیاست های بخش مسکن که در دولت نهم در دستور کار قرار گرفت به دلیل ثمربخش بودن آن در دولت نهم نیز پیگیری خواهد شد.
وی که برای شرکت در چهارمین اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی منطقه آسیا و اقیانوسیه به جاکارتا پایتخت اندونزی سفر کرده است، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مالزی، طرح مسکن مهر را یکی از طرح های موفق و ماندگار در دولت نهم دانست و گفت: این طرح در دولت دهم نیز پیگیری خواهد شد.
سعیدی کیا درباره آخرین وضعیت اجرای طرح مسکن مهر نیز گفت: دولت نهم برای اجرای طرح مسکن مهر یک میلیون و 300هزار قطعه زمین در نظر گرفته که 300 هزار واحد زمین برای ساخت و ساز آماده شده است.
وزیر مسکن و شهرسازی تصریح کرد: 300 هزار پروانه ساخت و ساز در این خصوص صادر شده و 80 هزار واحد نیز در مرحله پی سازی قرار داشته و 20 هزار واحد نیز به مرحله فندانسیون رسیده است.
وی ادامه داد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خط اعتباری به مبلغ 3500 میلیارد تومان برای این منظور اختصاص داده است گر چه بانک عامل اجرای این طرح بانک مسکن است.
سعیدی کیا خاطرنشان کرد: مسکن مهر یکی از سیاست های موفق دولت نهم بوده است و در دولت دهم این وزارتخانه در اختیار هر کس که باشد سیاست های کنونی مسکن دولت ادامه خواهد یافت.
وزیر مسکن وشهرسازی درباره اولویت های این وزارتخانه در دولت آینده نیز گفت: البته باید منتظر بود تا دولت دهم شکل بگیرد اما به عقیده من مسایلی نظیر شهرسازی، ساماندهی حاشیه نشینی، طراحی و مبلمان شهری و موضوع مهم شهرهای جدید با قوت ادامه خواهد یافت.
وی درباره اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز گفت: در سال 2006 اولین اجلاس وزرای منطقه ای به ابتکار مرکز اسکان بشر سازمان ملل در هند برگزار شد. در منطقه کارائیب و آفریقا نیز دو اجلاس در این خصوص برگزار شده است.
سعیدی کیا تصریح کرد: در اجلاس سال 2006 دیدگاه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت که عمده آنها مربوط به حاشیه نشینی، آب و فاضلاب شهری و برنامه ریزی شهری بود. درآن اجلاس جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرد که دومین اجلاس در تهران برگزار شود که این اجلاس سال گذشته با یک کار کارشناسی قوی برگزار شد و رییس جمهوری نیز در این اجلاس سخنرانی کرد.
وی ادامه داد: در اجلاس تهران هیات رییسه و دبیرخانه این اجلاس تشکیل شد که دبیرخانه آن در هند واقع است و ایران نیز عضو هیات رییسه آن است. هیات رییسه هر 6 ماه یکبار نشست هایی را برای 60 کشور عضو برگزار می کند که در آن درباره احیای بافت فرسوده، ساماندهی حاشیه نشینی و موضوعاتی از این قبیل مورد بحث قرار می گیرد
۱۸ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۱:۴۶
ایرنا |