مصاحبه معاون برنامه ریزی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با پایگاه خبری بانک مسکن

مصاحبه معاون برنامه ریزی  شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با پایگاه خبری بانک مسکن
معاون برنامه‌ ریزی و توسعه کسب و کار گروه سرمایه گذاری مسکن، اصلاح سبد پروژه‌ های گروه را یکی از دستور کارهای ویژه این شرکت اعلام کرد.
مسلم صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا، معاون برنامه‌ ریزی و توسعه کسب و کار گروه سرمایه گذاری مسکن، گفت: 75 درصد از سبد پروژه‌ها به ساخت مسکن برای دهک‌ های میان‌ درآمدی اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: از سال گذشته برنامه‌ها و اهداف متعددی برای بهبود در عملکرد معاونت ترسیم شده است که امیدواریم بتوانیم در طول دوره زمانی تصدی این مسئولیت، این برنامه‌ها را به بهترین نحو اجرا کنیم.

صالحی اصلاح سبد پروژه‌های شرکت سرمایه گذاری مسکن را از اولویت‌های مهم و دستور کار ویژه اعلام کرد و گفت: واقعیت این است که از گذشته پروژه‌های تجاری زیادی در سبد پروژه‌های گروه سرمایه گذاری مسکن تعریف شد که منجر به سهم قابل توجه این پروژه‌ها نسبت به سایر کاربری‌ها بود.

وی ادامه داد: از یک طرف با توجه به وضعیت بازار و پیش بینی‌های انجام شده و از سوی دیگر با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و ساختار شرکت سبد پروژه‌های هلدینگ سرمایه گذاری مسکن با تمرکز بر پروژه‌های مسکونی و اداری اصلاح شد.

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه کسب کار گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه هدف اصلی شرکت ساخت پروژه‌های مسکونی در کلان شهرها مانند تهران، شیراز، اصفهان و مشهد به دلیل تقاضای بالای مسکن است، اولویت دیگر شرکت را دقت بر روی تعریف پروژه‌های شرکت عنوان کرد و گفت: قطعا در تعریف پروژ‌ه‌های جدید سخت گیری‌های بیشتری خواهیم داشت.

صالحی با بیان اینکه در گذشته در تعریف برخی از پروژه‌‌ها باید دقت بیشتری صورت می‌گرفت، گفت: از این رو نظارت بر روی فرآیند تعریف پروژه‌ها افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، رویکر روش‌های بازاریابی، تحقیقات بازار و ساختار تعریف پروژه‌ها برای تعریف پروژه‌های اقتصادی با توجه به واقعیات فرآیند سرمایه گذاری باید تغییر یابد.

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه کسب و کار گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه در اصلاح سبد پروژه‌های گروه 75 درصد زیربنای مسکونی در دست ساخت برای تامین نیاز مسکن دهک‌های میان درآمدی و 25 درصد باقی مانده نیز برای دهک‌های هشتم، نهم و دهم خواهد بود گفت: ساخت پروژه‌های اداری و سایر کاربری‌ها نیز بخش دیگری از سبد پروژه‌های گروه را تشکیل می‌دهند.

صالحی ادامه داد: اولویت دیگر ما این است که وارد فضای سفارشی سازی شویم به طوری که در صورت تقاضای سازمان‌ها و نهادها نسبت به احداث واحدهای مسکونی برای کارکنان و پرسنل نهادها اقدام کنیم و نقش خود را در این پروژه‌ها پر رنگ تر کنیم. در این زمینه ساخت پروژه 7 هزار واحدی برای کارکنان مجموعه وزارت نفت در دستور کار قرار دارد.

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه کسب و کار گروه سرمایه گذاری مسکن گفت: در حال حاضر 11 شرکت ساختمانی، 4 شرکت پشتیبانی و 3 شرکت پیمانکاری تحت نظارت گروه فعالیت می‌کنند.
۱۱ مهر ۱۳۹۶ ۰۹:۴۲