شرکت سرمایه گذاری الوند تعدیل سود مثبت در شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند

معاون مالی و منابع انسانی شرکت سرمایه گذاری الوند از تعدیل سود مثبت این شرکت خبر داد.
 به گزارش شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به نقل از هیبنا، ابوالفضل محمودی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا، گفت: شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند با نماد ثالوند در اولین پیش بینی سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ به تعدیل مثبت سود دست زد.

معاون مالی و منابع انسانی شرکت سرمایه گذاری الوند، با اشاره به تعدیل سود مثبت این شرکت افزود: با توجه به تغییرات نرخ سود بانکی تقاضایی برای جایگزینی دارایی‌های جاری و سرمایه‌ای ایجاد شد و تعدادی از واحدهای مسکونی شرکت به فروش رسید تا در نهایت به یک تعدیل سود مثبت برسیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این در گذشته زمینی در شهر قم متعلق به شرکت سرمایه گذاری الوند بود که این زمین به اتحادیه صنف فناوری اطلاعات قم برای راه اندازی مرکز فروش محصولات و خدمات فناوری اطلاعات واگذار شده بود اما این اتحادیه بنا به دلایلی از ایجاد این مرکز منصرف شد و این زمین توسط شرکت مجدد باز پس گیری شد که در همان مکان واحدهای مسکونی ساخته شد. بخشی از این تعدیل سود مثبت شرکت به دلیل خرید و فروش این زمین بوده است.

معاون مالی و منابع انسانی شرکت سرمایه گذاری الوند با بیان اینکه تداوم تعدیل سود مثبت نیازمند حمایت بانک مسکن است گفت: یکی از مهمترین نیازهای شرکت‌های ساختمانی تابعه بانک دریافت تسهیلات است چرا که به دلیل رکود در صنعت ساختمان طی سالیان گذشته بخشی از سرمایه در گردش شرکت‌ها تقلیل یافته و برای احیای این سرمایه ها نیازمند حمایت‌های مالی هستند.

محمودی افزود: قطعا با کاهش نرخ سودهای سپرده‌های بانکی انتظار ایجاد تقاضا در بخش مسکن بسیار افزایش یافته است که می‌تواند به گردش سرمایه شرکت‌های ساختمانی کمک کند بنابراین در این شرایط تسهیلات بانکی یکی از نیازهای اساسی این شرکت‌ها تلقی می‌شود.

معاون مالی و منابع انسانی شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند، ادامه داد: از طرفی با توجه به فرصت به وجود آمده با کاهش نرخ سود سپرده‌ها باید بتوان سرمایه‌های مردمی را در جهت بخش مسکن و ساختمان سوق داد تا در بازارهای موازی مانند طلا و ارز سوق داده نشوند که باید بتوانیم این سرمایه ها را در بخش مسکن جذب کنیم.

بر اساس این گزارش، سود هر سهم آخرین پیش بینی سال مالی گذشته این شرکت ۲۹۸ ریال و سود هر سهم پیش بینی سال مالی جدید آن ۳۵۰ ریال برآورد شده است. بر این اساس این شرکت به تعدیل مثبت ۱۷ درصدی دست زده است.
۱۹ مهر ۱۳۹۶ ۰۸:۴۸