تشریح توانمندی‌ها و نیازمند‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن توسط مدیر عامل

تشریح توانمندی‌ها و نیازمند‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن توسط مدیر عامل
محمدرضا امینی، مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در جلسه امضای تفاهم نامه با مرکز تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی توانمندی و نیازمندی گروه سرمایه‌گذاری مسکن را در جهت ارتباط دوسویه با مرکز تحقیقات را به شرح ذیل عنوان نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن؛ مراسم امضای تفاهم نامه که روز دوشنبه 29 آبان ماه  امسال در ساختمان مرکز، تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی برگزار گردید؛ امینی در دو بخش امکانات و نیازمندی‌های گروه سرمایه گذاری مسکن را جهت همکاری و هم‌افزایی با مرکز تحقیقات بیان داشت.

امینی اولین امکان اصلی گروه سرمایه‌گذاری مسکن را دارا بودن برند خوشنام با سابقه حدود 27 سال دانست که می‌تواند بستر خوبی برای همکاری با مرکز تحقیقات باشد مطرح نمود. ایشان در ادامه با اشاره به  گستره فعالیت و وجود ساختمان‌های در حال در احداث در اقصی نقاط کشور با اقلیم و آب و هوای مختلف پیشنهاد کرد، از این مزیت برای پروژه‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات استفاده شود. وی یکی از مزیت های گروه را ارتباط سازمانی و درون گروهی  با مرکز تحقیقات از طریق وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن بیان داشت. مدیر عامل شرکت از دیگر قابلیت‌های گروه را، ارتباط با فعالان و بازیگران صنعت ساختمان مطرح کرد که از این توانمندی، مرکز تحقیقات می‌تواند بهره‌مند گردد. ایشان در پایان بخش اول وجود تیم‌های حرفه‌ای در حوزه‌های  فنی مهندس،  مالی، سرمایه‌گذاری و بازاریابی در گروه سرمایه‌گذاری مسکن را به عنوان یک مزیت نام برد که این ارتباط در جهت ارتقای کیفیت و تحول در بخش ساختمان کشور می‌تواند موثر باشد.

محمدرضا امینی در بخش دوم صحبت‌های خود نیازمندی‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن را به شرح ذیل عنوان نمود. وی گفت در شرایط فعلی نیازمند به کارگیری فناوری و تکنولوژی جدید در ساخت هستیم که از مرکز تحقیقات به عنوان متولی این امر درخواست یاری داریم. امینی دیگر درخواست های خود از مرکز تحقیقات را کمک‌های بخش تحقیقاتی و نو آوری در بکار‌گیری و استفاده از آپشن‌های جدید در صنعت ساختمان مطرح نمود. ایشان گفت در شرایط فعلی و با وجود هزینه‌های انرژی و کمبود منابع آب، جهت متناسب سازی روش‌های ساخت و ساز با شرایط کنونی پیشنهاد مرکز تحقیقات چه میتواند ‌باشد؟ ازدیگر موضوعات مطرح شده، مشکل شرکت در بحث اقتصادی کردن ساخت وساز است و با توجه به وجود بخش‌های اقتصادی و مالی در پژوهشگاه مرکز میتواند کمک شایانی داشته باشد. امینی افزود در حوزه مدیریت پروژه سه پارامتر کاهش زمان، کاهش هزینه و افزایش کیفیت از ویژگی‌های این فرایند است که در ادامه از کمک‌های فنی در این حوزه از مرکز استفاده خواهد شد. موضوع دیگر عنوان شده توسط مدیر عامل گروه، بحث مقاوم سازی ساختمان‌ها است که به صورت جدی در مرکز تحقیقات در حال انجام است که این موضوع در ساختمان‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان پایلوت قابلیت آزمایش و اجرا شدن دارد.

امینی در ادامه در حوزه تدوین استاندارها و دستورالعمل های بخش فنی و اجرایی  و صدور گواهینامه کیفیت از مرکز تحقیقات را از مزیت‌هایی دانست که برای گروه می‌تواند استفاده گردد. وی ایده و نظر مرکز تحقیقات را در جهت بهسازی و نوسازی ساختمان‌های موجود را یکی دیگر از درخواست‌های خود مطرح نمود. و در آخرین موضوع مطرح شده ایشان،  استفاده از ظرفیت آموزشی مرکز تحقیقات برای پرسنل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن عنوان نمود.

امینی  در پایان با اشاره به محورهای عنوان شده در این جلسه ابراز امیدواری کرد، دور جدیدی از همکاری را با مرکز تحقیقات داشته باشیم و بتوانیم نتایج حاصل از این تفاهم نامه را در بحث کیفی سازی و مقاوی سازی و  در صنعت ساختمان مشاهده کنیم

 

 
۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۳۸