پرداخت تسهیلات سه برابری به انبوه‌سازان در قالب "طرح تلاش

خبرگزاری فارس: مدیر عامل بانک مسکن گفت: انبوه‌سازان می‌توانند با سپرده‌گذاری در بانک سه برابر تسهیلات دریافت کنند و سپس پس از ساخت 15 میلیون تومان را به خریدار و تا 25 میلیون تومان را به اقوام درجه یک واگذار کنند.
حسن کاری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه اولویت دولت و بانک مسکن در سال جاری پرداخت تسهیلات ساخت است افزود: پرداخت تسهیلات به انبوه‌سازان در قالب "طرح تلاش " در حال حاضر در بانک مسکن در حال اجراست و انبوه‌سازان می‌توانند با سپرده‌گذاری و افتتاح حساب جاری فعال هر شش ماه به هر مقداری که سپرده‌گذاری می‌کنند 3 برابر تسهیلات دریافت کنند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر انبوه‌سازی تقاضای 30 میلیون تومان وام ساخت داشته باشد باید 10 میلیون تومان سپرده‌گذاری کرده و شش ماه نیز منتظر بماند.
کاری خاطر نشان کرد: انبوه‌ساز پس از دریافت این وام که در صورت داشتن اعتبار شعبه امکان‌پذیر خواهد شد می‌تواند پس از تکمیل شدن ساختمان 15 میلیون تومان را به افراد غیر (خریدار) و تا 25 میلیون تومان را به افراد درجه یک واگذار کند تا آنها اقساط خود را به بانک پرداخت کنند.
وی افزود: پرداخت وام 30 میلیون تومانی ساخت مسکن به نفع انبوه‌سازان نیست چرا که باید سپرده گذاری با مدت حداقل یک سال را انجام دهد، بنابراین طرح تلاش برای انبوه سازان مناسب تر از تسهیلات سپرده گذاری 30 میلیونی ساخت است.

*آغاز پرداخت تسهیلات 30 میلیونی ساخت از مهر

کاری در خصوص پرداخت تسهیلات 30 میلیونی ساخت مسکن گفت: سپرده‌گذاری تسهیلات 30 میلیون تومانی ساخت مسکن از اواسط سال گذشته آغاز و احتمالا سررسید پرداخت آن از مهر ماه سال جاری خواهد بود.
۹ شهریور ۱۳۸۸ ۰۹:۰۴
فارس |