شمار واحدهای مسکونی احداثی در شهر جدید پردیس از 13 هزار دستگاه گذشت

مدیرعامل شهر جدید پردیس گفت: شمار واحدهای مسکونی احداثی در شهر جدید پردیس از مرز 13 هزار دستگاه گذشت، هرچند ساخت و ساز در این منطقه همچنان ادامه دارد.
"امیر امینی" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: آخرین آمار دریافتی از مرکز آمار ایران حاکی است، جمعیت ساکن در این شهر نیز افزون بر 54 هزار نفر شد.
وی درخصوص اظهارات "هادی رحمتی" شهردار این شهر مبنی بر اینکه شرکت عمران شهر جدید پردیس باید از محل فروش اراضی، زیرساخت ها را تامین کند، گفت: شرکت عمران
شهر جدید همواره زیر سئوال است، درحالی که داشتن اراضی سرمایه ایجاد نمی کند، بلکه فروش آن می تواند درآمدی برای این شرکت باشد.
امینی اضافه کرد: منابع حاصل از فروش زمین در شهرجدید پردیس صرف کارهای عمرانی و
زیربنایی می شود و این درحالی است که دستگاه های اجرایی برخلاف قانون به وظایف خود
در این شهر عمل نمی کنند.
به گفته وی، سال گذشته رکود در بخش مسکن در میزان فروش زمین و کسب درآمد برای
شرکت عمران شهر جدید پردیس نقش داشت و برنامه های آن را با کندی مواجه ساخت.
شهردار پردیس پیش ازاین در جمع خبرنگاران گفت: برنامه ریزان شهرجدید پردیس در هر فاز
باید نسبت به طراحی میدان میوه وتره بار برای رفاه حال مردم اقدام می کردند و این امر صورت
نگرفته است.
رحمتی معتقد است: ایجاد مراکز میوه وتره بار از نظر تقسیمات اراضی در زیر گروه تجاری قرار می گیرد و چون محل های لازم پیش بینی نشده، شهرداری اعلام آمادگی کرده در هر فاز این مهم را اجرا کند، اما شرکت عمران پردیس گفته است باید زمین تجاری خریداری کنید و قیمت آن نیز از قرار هر مترمربع 35 میلیون ریال است که برای شهرداری توجیه اقتصادی ندارد.
امینی در ارتباط با ایجاد میادین میوه وتره بار در شهرجدید پردیس، گفت: شرکت عمران در
مناطق مختلف شهر، زمین برای امور خدماتی پیش بینی کرده که می تواند کاربری میوه وتره بار داشته باشد و شهرداری زمینی که برای توقفگاه خودرو واگذار شده، به دلیل درآمدزایی
تبدیل به میدان میوه وتره بار کرده که این امر برای شهرداری درآمد دارد.
وی افزود: انبوه سازان در فاز چهار پردیس بخشی را برای میدان تره بار در نظر گرفته اند و شرکت عمران یک ماه قبل از شهرداری خواسته است تا طرح وبرنامه خود را برای ایجاد میادین تره بار ارایه کند که تاکنون این امر محقق نشده و اراضی تجاری پردیس نیز قیمت آن اینگونه که شهردار مطرح کرده نیست و چنین بحثی با شهرداری نداشته ایم.
شهر جدید پردیس یکی از چهار شهری است که برای اسکان سرریز جمعیت شهر تهران در
نظر گرفته شده و در 18 کیلومتری شرق آن واقع شده است.
۱۴ شهریور ۱۳۸۸ ۱۳:۵۶
ایرنا |