3 تجربه موفق دولت در بخش مسکن نوید بخش حل مشکلات است

خبرگزاری فارس: دستیار ارشد رئیس جمهوری گفت: 3 تجربه موفق دولت در بخش مسکن طی چهار سال گذشته این نوید را می‌دهد که دولت قادر است معضل بخش مسکن را در آینده حل کند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مجتبی ثمره‌هاشمی در مراسم تودیع و معارفه وزرای مسکن و شهرسازی افزود: در طول چهارسال اخیر سه تجربه موفق در بخش مسکن داشتیم که تجربه نخست، تفکیک زمین از مسکن بود و موجب شد تا حدودی رشد قیمت‌ها متوقف شود.
وی ادامه داد: تجربه بعد ساخت مسکن روستایی بود که انصافا جزء اقدامات چشمگیر و ممتاز در 30 سال گذشته است، اتفاقا مردم هم استقبال کرده و همچنان متقاضی زیادی برای دریافت تسهیلات مسکن وجود دارد.
ثمره‌هاشمی تاکید کرد: تجربه سوم کار بازسازی مناطق زلزله‌زده لرستان بود. این بازسازی در آغاز به کار دولت نهم الگویی برای بسیج تمام امکانات بود که در 8 ماه این بازسازی انجام و تمام شد.
وی تصریح کرد: این تجربه‌ها نشان می‌دهد که می‌توان مشکلات بزرگتر را از پیش رو برداشت و معضل مسکن را هر چند که این بخش فرابخشی است، را حل کند.
وی با بیان اینکه اگر برای حل مشکل مسکن کم توجهی شود، آثار خوبی برای اقتصاد کشور به ارمغان نخواهد آورد، گفت: یکی از متخصص ترین بخشهای نیروی انسانی کارآمد در کشور در بخش فنی و مهندسی متعلق به مسکن است، بنابراین می‌توان این توانایی را با استفاده از تجربیات 4 سال گذشته آمیخته و مشکل مسکن را به نحو مطلوب حل کرد.
ثمره هاشمی خاطرنشان کرد: حل مشکل مسکن تنها مربوط به این بخش نیست بلکه یک مساله فرابخشی است و تجمیع و همکاری سایر وزارتخانه‌ها و نهادها را لازم دارد.
وی افزود:مشکل مسکن یک دغدغه ملی و دغدغه دولت حاضر است و بی‌جهت نیست که متولیان، جلسات هفتگی درباره مسکن تشکیل می‌دادند و تقاضا داشتند هر طرحی که وزیر مسکن به دولت میدهد به صورت آیین‌نامه نوشته شود .
دستیار ارشد رییس جمهوری گفت: اگر بتوانیم مشکلات و معضلات بخش مسکن را حل کنیم هر چند سال یکبار با بروز اختلال در بازار روبرو نمی‌شویم.
۱۸ شهریور ۱۳۸۸ ۱۴:۳۶
فارس |