قول می‌دهم قیمت مسکن در 4 سال آینده متعادل شود

خبرگزاری فارس: وزیر جدید مسکن و شهرسازی به مردم قول داد که در چهار سال آینده تمام تلاش خود را به متعادل کردن قیمت مسکن و شتاب دادن به مسکن مهر معطوف کند
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی نیکزاد در حاشیه مراسم تودیع و معارفه وزرای مسکن و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: قول می‌دهم که تمام تلاش خود را در چهار سال آینده برای متعادل کردن قیمت مسکن انجام دهم.
وی ادامه داد: برنامه‌های خود برای چهار سال آینده را به مجلس ارائه کرده‌ام و فکر می‌کنم که باید این فرهنگ در کشور جا بیافتد که مدیران کار خود را انجام دهند و سپس پاسخگو باشند.
وی تاکید کرد: کاری خواهیم کرد که مسکن مهر با یک شتاب بیشتر کارهایی که آغاز شده را به منزل مقصود برساند.
نیکزاد تصریح کرد: در بحث شهرسازی اهتمام ویژه‌ای خواهیم کرد و از توان مالی، فنی و تجربیات انبوه‌سازان که تاکنون توجه کمتری به آنها شده،در جهت تولید مسکن با رویکرد زوج‌های جوان و گروه‌های کم درآمد استفاده خواهیم کرد.
وزیر جدید مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: بنای ما این است که به موضوع مسکن مهر را شتاب جدی بدهیم.


*خروج رکود بخش مسکن با مسکن مهر

نیکزاد در پاسخ به برنامه‌های ویژه وزارت مسکن و شهرسازی برای خروج بخش مسکن از رکود گفت: چنانچه مسکن مهر فعال شود بخش مسکن از رکود خارج خواهد شد.

*مسکن توام با شهرسازی

وزیر جدید مسکن و شهرسازی همچنین در مراسم معارفه خود گفت: مسکن توام با شهرسازی از اولویت‌های کاری وزارت مسکن و شهرسازی خواهد بود چرا که مسکن بدون شهرسازی موجب خواهد شد در آینده در خصوص ما قضاوت خوبی صورت نگیرد.
نیکزاد افزود: انتظار به حق مسئولان این است که شکل گیری شهرها باید مطابق با معماری ایرانی اسلامی باشد و امیدواریم وزارت مسکن و شهرسازی پاسخگوی ساخت پروژه‌های مهم باشد.
وی که در مراسم معارفه خود در حین سخنرانی بارها از مسئولان، نماینده‌های مجلس، رسانه‌ها و حاضرین در مراسم تشکر می‌کرد، خاطر نشان کرد: از اعتماد شخص رئیس جمهوری و عنایت کمیسیون عمران مجلس در بررسی فنی در زمان رای گیری برای دادن اعتماد به بنده تشکر دارم.
نیکزاد تاکید کرد: مسکن و اشتغال یکی از دغدغه‌های دولت نهم و دهم بوده است، بنابراین مسکن باید توام با شهرسازی باشد تا در تاریخ این موضوع باقی نماند که توانایی حل معضل مسکن رانداشته‌اند.


*آوردن گل و دید و بازدید ممنوع

وزیر جدید مسکن و شهرسازی تاکید کرد: دو خواهش دارم که اولین خواهش من مربوط به لطف دوستان برای حضور در دفتر بنده برای تبریک است، اما باید اذعان کنم که از امروز تا پاسی از شب در خدمت هستم اما خواهش می‌کنم از آوردن گل و دید و بازدید صرفنظر کنید.
وی ادامه داد: خواهش دوم من نیز این است که در جلسات با دوستان، مسئولان وزارتخانه و بخش های مختلف حوزه مسکن امید است طرح و یا پیشنهادی برای حل معضل مسکن ارائه شود چرا که فرصت بسیار کم است.


* حاشیه مراسم تودیع و معارفه وزاری مسکن و شهرسازی

سالن در نظر گرفته شده برای حاضرین در مراسم تودیع و معارفه وزرای مسکن و شهرسازی بسیار کوچک بود و به همین دلیل نیز بسیاری از دعوت شده‌ها بر روی زمین و پله‌ها نشسته بودند.

*روابط عمومی وزارت مسکن و شهرسازی هیچ جایگاه مشخصی برای خبرنگاران در نظر گرفته نبود تا این مراسم را به نحو مطلوب پوشش دهند و آنها نیز مجبور شدند برای درج مطالب عنوان شده در مراسم بر روی زمین بنشینند.

* دراین مراسم لوح‌های تقدیر و تشکر زیادی از سوی معاونت‌های مختلف وزارت مسکن، سازمان ملی زمین و مسکن و شهرسازی و بانک مسکن به سعیدی کیا وزیر سابق مسکن و شهرسازی اهداء شد.

*مراسم معارفه و تودیع وزاری مسکن مهمان ویژه‌ای نیز داشت.حضور فتاح وزیر سابق نیرو در این مراسم همراه با ثمره هاشمی تعجب حاضران را برانگیخت و برخی حاضران حضور وی را بی‌ارتباط با معرفی شدن فتاح به عنوان معاون اول رئیس جمهوری ندانستند.

*مقیمی رئیس کمیسیون عمران مجلس پس از سخنرانی در مراسم مزبور با وزرا احوالپرسی کرده و سالن را ترک کرد.

*در اواخر مراسم فیلمی از تلاش‌های سعیدی کیا از ابتدای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف تا کنون به نمایش درآمد که نکته جالب این فیلم تصویر بوسه سعید کیا بر دست امام خمینی (ره) بود که با نماهنگ فیلم هماهنگی ویژ‌ه‌ای داشت.

*نیکزاد وزیر جدید مسکن و شهرسازی در مراسم معارفه خود شاید بیش از 100 بار از حاضران، مسئولان، نماینده‌های مجلس و رسانه‌ها تشکر کرد.

*سعیدی کیا وزیر سابق مسکن و شهرسازی نیز در پایان سخنرانی خود از رسانه‌ها تشکر کرد و گفت که من طی چهار سال گذشته از رسانه‌ها خاطرات خوبی دارم هر چند که از بنده بارها انتقاد کردند.
انتهای پیام/م
۱۸ شهریور ۱۳۸۸ ۱۴:۳۹
فارس |