نهمین همایش سراسری انبوه سازان فردا برگزار می‌شود

نهمین همایش سراسری انبوه سازان و متولیان ساخت و ساز فردا (یکم مهرماه) در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.
 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امیررضا ثابت مدیر عامل شرکت آی.جی.پی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: نهمین همایش سراسری انبوه سازان و متولیان ساخت و ساز با هدف بررسی مشکلات صنعت ساختمان در مرکز همایش‌های صدا و سیما با حضور مقامات مسئول وزارت مسکن، شورای شهر و انبوه‌سازان برتر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت آی.جی.پی به عنوان بازاریاب برای صنایع داخلی و خارجی فعالیت می‌کند گفت: در همایش مزبور رسول خادم عضو شورای شهر، عقیل سلیم از نهاد ریاست جمهوری و رهبر رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران سخنرانی خواهند کرد.
ثابت در خصوص فعالیت‌های بیشتر شرکت آی.جی.پی گفت: کار اصلی این شرکت تحقیق در خصوص نیاز بازارهای داخلی و خارجی به محصولات مورد نظر است یعنی اینکه این شرکت سعی می‌کند با ارائه گزارشهایی به مدیران ارشد شرکت‌ها آنها را با قیمت محصول درخواستی، نوع محصولات و رقبا آشنا کند.

*حل مشکل بخش مسکن نیازمند یک منطق و زبان مشترک

محمد مهدی مافی بازرس انجمن انبوه سازان استان تهران نیز در جمع خبرنگاران گفت: مساله روز اقتصاد کشور ایران مسکن نیست چرا که مشکل مسکن در چارچوب قالب‌های بزرگتر است.
وی ادامه داد: متاسفانه در ایران همواره بحران خود را به ما تحمیل می‌کند و هیچگاه به دنبال پیشگیری از بحران نمی‌رویم و زمانی که مشکلات بحران به حد اشباع می‌رسد به دنبال حل بحران می‌رویم.
وی در هم تنیدگی بخش خصوصی و دولت در مسکن را زیاد دانست و گفت: در هم تنیدگی بخش خصوصی و دولت در بخش مسکن نسبت به سایر بخش‌ها زیاد است که این خود موجب مشکلات عدیده‌ای در این بخش می‌شود.
مافی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل بخش مسکن نیازمند یک منطق و زبان مشترک هستیم بنابراین با گفتن یک کلمه مشکلات مسکن حل نمی‌شود.
به گفته وی استقلال‌ حرفه‌ای و اقتصادی از نوسانات سیاسی، جلوگیری از نوسانات قیمت‌ها و فراهم آوردن زمینه ارتقاء صنعت ساختمان می‌تواند در حل مشکلات مسکن مناسب باشد.
وی با بیان اینکه کم کردن توقعات مردم از نهادهای سیاستگذار و دولت می‌تواند به برنامه ریزی مسکن کمک کند تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود مسکن مهر به هر قیمتی که شده باید احداث شود درست نیست چرا که باید این مسکن‌ها به قیمتی که متناسب و به سود جامعه است باید انجام شود.
انتهای پیام/

۳۱ شهریور ۱۳۸۸ ۱۵:۳۵
فارس |