انبوه سازان ساخت 50هزار واحد مسکونی را برنامه ریزی می کنند

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن اعلام کرد: مذاکرات مقدماتی برای احداث 50هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید تحت پوشش وزارت مسکن وشهرسازی در حال انجام است
"مجتبی بیگدلی " روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد : اجرای این برنامه نخستین حرکتی است که در دوره وزیر جدید مسکن و شهرسازی صورت خواهد گرفت و انتظار می رود چنین اقداماتی تداوم یابد .
وی تصریح کرد، دولت نیاز به حضور و مشارکت انبوه سازان و تولید کنندگان حرفه ای در بخش مسکن دارد تا برنامه های مصوب اجرایی شود .
بیگدلی از برنامه مسکن مهر به عنوان امید و آمال قریب پنج میلیون خانوار شهری یاد کرد که ثبت نام کنندگان آن در انتظار دریافت پاسخ لازم هستند تا نیازشان را برطرف سازند .
براساس سرشماری نفوس و مسکن 1385 ، موجودی مسکن شهری کشور 11میلیون و 518 هزار دستگاه واحد مسکونی است .
وزیر مسکن وشهرسازی دولت نهم آمار صدور پروانه های ساختمانی در سالهای 87- 1384 را به ترتیب 579هزار مورد ، 637 هزار پروانه ، 830 هزار مورد و 780هزار پروانه اعلام کرد .
به گفته رئیس انجمن انبوه سازان مسکن ، وزارت مسکن وشهرسازی در دولت نهم برای دستیابی به هدف خانه دار کردن مردم بااستفاده از طرح مسکن مهر ، مسیر نادرستی را برگزید و آن واگذاری اجرای برنامه به غیر حرفه ایها بود .
وی یادآور شد ، انتظار می رود با حضور وزیر جدید در دولت دهم ساخت مسکن در قالب طرح مهر براساس خواست رئیس جمهوری شتاب گیرد .
بیگدلی خواستار مشارکت جدی نظام بانکی در بخش مسکن شد ، زیرا این بخش سهم بسزایی در اشتغال و رونق بخشیدن به اقتصاد کشور دارد.
۳۱ شهریور ۱۳۸۸ ۱۵:۴۶
فارس |