رحیمی انارکی: 8 میلیون خانوار به کمک بانک مسکن خانه دار شدند

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه بانک مسکن در زمره سالم ترین بانک های کشور است، گفت: این بانک تا کنون ۸ میلیون خانوار را خانه دار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی در مراسم جشن قرعه کشی جایزه ویژه جشنواره عیدانه ناواکو که با حضور اعضای هیات مدیره، روسای ادارات و جمعی از پذیرندگان بانک مسکن برگزار شد، با اشاره به قدمت 80 ساله فعالیت بانک مسکن که پیش از انقلاب با عنوان بانک رهنی ایران فعالیت می کرد، گفت: این مجموعه پس از انقلاب با چند شرکت و بانک کوچک دیگر ادغام شد و مجموعه بانک مسکن به شکل امروزی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه بانک مسکن در طول دوره فعالیت خود 8 میلیون خانوار را خانه دار کرده است، گفت: اغلب این خانوارها از اقشار متوسط و کم درآمدی بودند که اگر خدمات تامین مالی بانک مسکن نبود، شاید هیچ گاه امکان مالکیت خانه را نمی یافتند.

رحیمی انارکی با تاکید بر اینکه مسکن در زمره با ارزش ترین دارایی های هر فرد در طول عمر وی محسوب می شود، فعالیت بانک مسکن در حمایت از خانه دار شدن اقشار جامعه را مقدس توصیف کرد و پذیرندگان را به نوعی در این کار مقدس شریک ارزیابی کرد.

وی بانک مسکن را سالم ترین بانک کشور توصیف کرد و گفت: این بانک در زمره متعادل ترین و منضبط ترین بانک های کشور به شمار می آید؛ ضمن اینکه به دلیل ماهیت این بانک که به شکل تخصصی در حوزه مسکن فعالیت می کند، می توان به نقش آن در زمینه رونق ساخت و ساز و به دنبال آن فعال شدن صنایع پیشین و پسین مسکن و افزایش اشتغال اشاره کرد؛ کمااینکه 95 درصد از تسهیلات اعطایی بانک مسکن در بخش مسکن پرداخت می شود.

رییس هیات مدیره بانک مسکن در بخش دیگر سخنانش به نقش بانکداری الکترونیک در زندگی مردم اشاره کرد و با بیان اینکه امروز تصور زندگی و کار و فعالیت، بدون وجود درگاه های پرداخت غیرحضوری تقریبا غیرممکن است، افزود: ارزش پرداخت هایی که از کلیه روش های غیرحضوری و الکترونیکی پرداخت انجام می شود معادل 12.5 درصد از کل نقدینگی کشور است.

رحیمی انارکی با یادآوری اینکه در حال حاضر بیش از 95 درصد تراکنش های بانک مسکن به شکل غیرحضوری انجام می شود، اظهار کرد: اگر قرار بود این قبیل اقدامات به شکل حضوری انجام شود، شاهد ازدحام در شعب بودیم و زمان و انرژی بسیاری تلف می شد.

وی نسبت ارزش تراکنش های کل شبکه بانکی به میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) در هر سال را 133 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: سالانه یک میلیارد و 777 میلیون فقره تراکنش به ارزش 203 هزار میلیارد تومان از طریق روش های الکترونیک و غیرحضوری انجام می شود.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، تعداد تراکنش های انجام شده از این طریق در مدت سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد 46 درصدی روبرو بوده است.

وی سپس از خدمات شرکت فناوری اطلاعات ناواکو که 100 درصد به بانک مسکن تعلق دارد تقدیر کرد و گفت: این شرکت با 600 پرسنل جوان و حضور فعال در 34 مرکز استان، توانسته خدمات قابل توجهی در حوزه پرداخت به مشتریان بانک مسکن ارایه کند.

به گزارش هیبنا، در ادامه این مراسم حمید بناییان، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ناواکو نیز در سخنانی میانگین سنی پرسنل این شرکت را 30 سال عنوان و تاکید کرد: اغلب این افراد فارغ التحصیل دانشگاه های برتر کشور هستند و برای ارایه بهترین خدمات به مخاطبان بانک مسکن تلاش می کنند.

به گفته وی، خدمات ناواکو از طریق نمایندگی های استانی این شرکت و حدود 1200 شعبه بانک مسکن در سراسر کشور قابل دسترسی است.

به گزارش هیبنا، مراسم تقدیر از پذیرندگان برتر و نیز قرعه کشی برنده یک دستگاه خودروی سراتو از میان 14 هزار و 191 پذیرنده فعال که در ایام برگزاری جشنواره عیدانه (نیمه بهمن 96 تا عید فطر) توانستند بیش از 400 امتیاز کسب کنند، با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک مسکن، مدیران ناواکو و نیز رییس اداره روابط عمومی بانک مسکن برگزار شد.

بر این اساس سید محسن مصدق از شیراز، عباس جهان دیده از تهران، رحیم قربانی از تهران، منوچهر قربانیان از مشهد و محمد گله زن شیراز از بندرعباس به عنوان 5 پذیرنده برتر حائز بیشترین امتیاز مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین به قید قرعه یک دستگاه خودروی سراتو به پذیرنده ای از چالوس به نام نسیبه اسدی تیله نویی تعلق گرفت.

۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۴۶