آپارتمان‌های ۸۰ تا ۱۲۰ مترمربعی در کانون عرضه

یکی از کانون‌های اصلی عرضه در بازار مسکن کنونی، آپارتمان‌های ۸۰ تا ۱۲۰ مترمربعی که اغلب به‌ صورت دوخوابه طراحی شده و مناسب سکونت خانواده‌های دارای فرزند است، به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از دنیای اقتصاد، هر چه در زمینه عرضه آپارتمان‌های کوچک ‌متراژ تنگنا وجود دارد، در بازار آپارتمان‌های نسبتا بزرگ‌ متراژ تعداد فایل‌ها پرشمار بوده و دست متقاضیان خرید مسکن در انتخاب باز است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، بر اساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن در مرداد، سهم آپارتمان‌های ۸۰ تا ۱۲۰ مترمربعی از کل معاملات ماهانه مسکن در ماه گذشته ۲۹ درصد بوده است که این آمار حاکی از سهم تقاضای این گروه متراژی است. به دلیل حجم بالای ساخت‌ و ساز در این گروه متراژی طی سال‌های اخیر، خانواده‌ها و کسانی که قصد تبدیل به احسن آپارتمان کوچک خود را دارند، می‌توانند از طیف متنوعی از آپارتمان‌های این گروه متراژی با امکانات قابل قبول بازدید و در صورت تمایل آنها را خریداری کنند. امتیاز این آپارتمان‌ها در مقایسه با آپارتمان‌های کوچک ‌متراژ، برخورداری از پارکینگ است. در حالی که تامین پارکینگ برای آپارتمان‌های کوچک ‌متراژ به ویژه در ساختمان‌های یک و دو واحدی به دلیل مساحت محدود زمین دشوار است و نیمی از آپارتمان‌های کوچک ‌متراژ در یک ساختمان از داشتن چنین امکانی محروم هستند، اختصاص دست‌کم یک پارکینگ به هر یک از آپارتمان‌های بزرگ‌ متراژ در یک ساختمان مسکونی برای سازنده‌ها دردسری ندارد و اغلب متراژ زمین به اندازه‌ای هست که این موضوع را پوشش دهد. به این ترتیب متقاضیان این قبیل آپارتمان‌ها زودتر فاز جست ‌و جو را به سرانجام می‌رسانند و به نتیجه می‌رسند.

۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۳۴