رونق دوباره مسکن با افزایش سقف تسهیلات

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن، می‌تواند رونق را به بازار بازگرداند.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، علیم یارمحمدی با اشاره به پیشنهاد بانک مسکن به بانک مرکزی برای افزایش قدرت متقاضیان خرید مسکن گفت: ارایه تسهیلات بیشتر برای خرید مسکن به متقاضیان قطعا می تواند در رونق بازار مسکن که در حال حاضر به خاطر افزایش قیمت مصالح و مواد اولیه دچار رکود شده، تاثیرگذار باشد.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، ادامه داد: چاره اندیشی در خصوص نحوه تخصیص تسهیلات و بازپرداخت آن نیز باید مدنظر مسئولان ذیربط باشد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به طرح مالکیت خانه های خالی، تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت ها در عرصه مسکن استفاده کرد و از هرجا می توان اطلاعات مربوط به خانه های خالی و بلااستفاده را اخذ کرد و در جهت استفاده از این امکان نیز گام برداشت.
وی با اشاره به اینکه برای تعادل بخشی در بازار مسکن شبکه بانکی کشور باید وارد میدان شود گفت: در حال حاضر با توجه به نیاز کشور به ساخت مسکن برای اقشار متوسط طبیعتا بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای در این زمینه باید جدی تر وارد شود که این ورود جدی تر نیازمند افزایش سرمایه این بانک است تا بتواند اهداف اهداف پیش بینی شده را پیاده سازی کند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه افزایش سرمایه بانک مسکن یکی از الزامات و راهکارهای حمایت از این بخش است تاکید کرد: در این زمینه مجلس و دولت باید کمک کنند و با جدیت وارد شوند. ضمن اینکه شبکه بانکی کشور نیز باید در زمینه حل مشکلات حاکم بر بازار مسکن ورود کند.
وی با بیان اینکه افزایش رقم تسهیلات مسکن از دیگر عوامل بهبود وضعیت بازار است، تصریح کرد: بهبود وضعیت بازار مسکن با افزایش توان مالی متقاضیان می تواند بازار معاملات مسکن را رونق بدهد.
یارمحمدی، همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر اقدام خوب و جهت گیری درست دولت برای سرمایه گذاری در بافت‌های ناکارآمد شهری افزود: از 2700 محله هدف در برنامه ششم توسعه بیش از 1200 محله توسط دولت برای نوسازی بافت های فرسوده شناسایی شده است که در این زمینه مشوق های تسهیلاتی دولت انگیزه تسهیل گران و انبوه سازان را برای سرمایه گذاری در این مناطق افزایش داد.
۷ مهر ۱۳۹۷ ۰۸:۱۵