شکایت شهرداری‌ها از ساخت و سازهای غیر مجاز بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به برگشت لایحه ماده 100 به کمیسیون، بحث شکایت شهرداری‌ها از ساخت و سازهای غیرمجاز و یا بدون مجوز در جلسه امروز کمیسیون عمران بررسی می‌شود.
سید‌کاظم حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس «توانا»، اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون عمران، تودیع وزیر قبلی و معارفه وزیر جدید مسکن و شهرسازی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: برگشت لایحه ماده 100 به کمیسیون از دیگر موارد مورد بررسی در جلسه امروز کمیسیون است.
عضو کمیسیون عمران یادآور شد: ماده 100 لایحه‌ای است که از طرف شورای عالی شهر، در خصوص بررسی شکایات شهرداریها در ارتباط با ساخت و سازهای غیر مجاز و یا بدون مجوز تدوین و برخی از موارد آن در کمیسیون عمران بررسی شده است.
نماینده همدان یادآور شد: بدلیل اینکه ماده 100 منبع درآمدی برای شهرداری شده بنابراین دولت برای تصمیم گیری‌ها کارشناسی‌تر لایحه‌ای را به مجلس داد تا طبق آن وزیر مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان میراث فرهنگی هم به اعضای کمیسیون ماده 100 اضافه شوند.
به گفته وی ترکیب اعضای کمیسیون ماده 100 امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد و مشخص می‌شود که اعضای آن همان سه فرد قبلی خواهند بود یا طبق پیشنهاد دولت، وزیر مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان میراث فرهنگی هم به این کمیسیون اضافه شود.
۶ مهر ۱۳۸۸ ۱۴:۴۳
ایرنا |