محمد اسلامی در سمت وزیر راه و شهرسازی کار خود را آغاز کرد

محمد اسلامی با حکم حسن روحانی،رییس جمهور،به صورت رسمی به سمت وزارت راه وشهرسازی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمد اسلامی، وزیر جدید راه و شهرسازی که پیش از این بعنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شده بود در حالی با حکم رییس جمهور رسما سکان وزارت راه و شهرسازی را در دست گرفت که شب گذشته با 151 رای مثبت موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شد.
محمد اسلامی امروز ششم آبان ماه با ورود به ساختمان دادمان اولین روز کاری خود را به عنوان وزیر راه و شهرسازی آغاز کرد.
در مراسم استقبال از وزیر جدید راه و شهرسازی،ابوالقاسم رحیمی انارکی،رییس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک مسکن به همراه معاونان وزارت راه وشهرسازی ، مدیران ستادی و شرکت های تابعه این وزارتخانه و همچنین کارمندان ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.
وزیر راه و شهرسازی در نخستین روز کاری خود در ساختمان دادمان با تأکید بر اینکه لازم است تا اقدامات این وزارتخانه بازنگری و بازمهندسی شود گفت: لوکوموتیو وزارت راه و شهرسازی در آینده به‌گونه‌ای حرکت خواهد کرد که در جهت تسکین آلام مردم باشد.
اسلامی، در مراسم استقبال از وی در بدو ورود به ساختمان دادمان این وزارت خانه در جمع معاونان، مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه بابیان اینکه از خداوند منان که توفیق خدمت در این جایگاه به بنده ارزانی داشت سپاس گذارم گفت: در این لحظه که در جمع خانواده راه و شهرسازی قرارگرفته‌ام بسیار خرسندم و امیدوارم که به‌عنوان یک خادم بی‌ادعا همراه همدیگر برای مردم شریف و عزیز ایران گام مثبتی برداریم.
وی با ابراز امیدواری از اینکه امیدواریم که اقدامات بعدی وزارت راه و شهرسازی حاصلی جز ارتقاء رضایت مردم نداشته باشد افزود:انتظارات نمایندگان مجلس در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها و مطالبات آقای رئیس‌جمهور در خصوص این وزارت خانه را اگر در کنار یکدیگر قرار دهیم متوجه خواهیم شد که وضع موجود نیازمند آسیب‌شناسی است.
اسلامی ادامه داد: بسیاری از فرضیه‌های از پیش تعیین‌شده وجود دارد که در شرایط کنونی کشور پاسخگوی نیازهای جامعه نیست و باید برای به‌روزرسانی این فرضیه‌ها آن‌ها را بازنگری و باز مهندسی کنیم و با یک انسجام عالی و یک حرکت متفاوت از شرایط فعلی عبور کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر برنامه‌ها و اولویت‌های موجود در برنامه ارائه‌شده به مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه که ارائه‌شده است بیش از دو صفحه نیست زیرا تکالیف و اهداف مشخص وزارت راه و شهرسازی در برنامه ششم توسعه آمده است که باید تلاش شود با برنامه‌ریزی‌های مدون و ساختار سازی دقیق به اهداف و تکالیف این قانون دست‌یابیم.
وی بابیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته از برنامه ششم توسعه عقب‌ماندگی‌هایی در این وزارتخانه مشاهده می‌شود گفت: مطالبات رئیس‌جمهور از این وزارتخانه زیاد است .

۱۲ آبان ۱۳۹۷ ۰۷:۳۵