واگذاری اراضی مسکن استیجاری در ۴ استان

حق شناس،گفت: منابع مالی اجرای طرح مسکن اجتماعی هنوز تخصیص داده نشده وسازمان برنامه و بودجه قول تأمین آن تا پایان سال را داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از مهر، جواد حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری بخشی از واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی به خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی به عنوان بخشی از مسکن اجتماعی گفت: واگذاری مسکن مهر به اقشار آسیب پذیر جدای از طرح مسکن اجتماعی است در همین راستا با کمیته امداد(ره) و سازمان بهزیستی توافق کردیم تا واحدهای بدون متقاضی که مناسب این خانواده ها باشد را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن نیز در همین راستا قرار است تعدادی از واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را به خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) واگذار کند. به همین منظور لیست واحدهای آماده واگذاری را به این دو نهاد حمایتی ارائه کرده ایم تا واحدهای مناسب این خانوارها را انتخاب و واگذار کند اما هنوز تعداد واحدهایی که در این طرح آماده واگذاری هستند و نیز لیست خانواده های تحت حمایت این دو نهاد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نهایی نشده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در خصوص اجرای طرح مسکن اجتماعی خاطر نشان کرد: از ابتدای نیمه دوم امسال، در ۴ استان زمین آماده واگذاری، قطعی شده اما هنوز واگذاری آنها نهایی نشده است، پس از انجام تشریفات اداری واگذاری زمین ها، ساخت مسکن اجاره ای بر روی اراضی دولتی با مشارکت بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

به گفته حق شناس، سازمان ملی زمین و مسکن نیز در حال انجام فرآیندهای اداری واگذاری این اراضی به بنیاد مسکن است و به زودی فراخوان اجرای ساخت و ساز منتشر خواهد شد تا علاقه مندان به سرمایه گذاری در ساخت مسکن اجاره ای، زمین را دریافت کرده و اقدام به ساخت و ساز کنند.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن یادآور شد: علاوه بر تخصیص اراضی در این چهار استان، در چند استان دیگر نیز فرآیندهای بازدید زمین های مورد نظر و انجام امور اداری واگذاری این زمین ها در حال انجام است.

حق شناس ادامه داد: طرح مسکن اجتماعی ۶ زیرطرح دیگر دارد که شامل پرداخت کمک رهن، کمک اجاره، تسهیلات خرید مسکن، تسهیلات ساخت مسکن و ... می شود که هنوز منابع مالی مورد نیاز این ۶ زیرطرح تخصیص داده نشده است. البته سازمان برنامه و بودجه قول داده است که تا پایان سال بودجه را تخصیص دهد.

۱۲ آبان ۱۳۹۷ ۰۷:۴۵