راه‌اندازی دفتر انبوه سازان در وزارت مسکن و شهرسازی

خبرگزاری فارس: وزیر مسکن و شهرسازی در نشست با انجمن انبوه‌سازان کشور از افتتاح دفتر ویژه انبوه‌سازان در وزارت مسکن و شهرسازی خبرداد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس نیکزاد در جلسه‌ای که عصر امروز چهارشنبه 8 مهرماه به منظور مذاکر با انبوه سازان درباره کیفیت، زمان و میانگین قیمت ساخت مسکن در محل وزارت مسکن و شهرسازی برگزار شد از راه‌اندازی دفتر انبوه سازان در این وزارتخانه برای تقویت جایگاه این صنف و ساماندهی وضعیت ساخت مسکن در کشور به ویژه تسریع روند اجرای مسکن مهر خبرداد.
وزیر مسکن و شهرسازی در این نشست ضمن شنیدن پیشنهادات و انتقادات متنوع انبوه سازان، اظهار داشت: رویکرد دولت دهم رونق بخشی ساخت و ساز مسکن و تولید سالانه 1.5 میلیون واحد مسکونی مهر است که در همین رابطه یک خط اعتباری 3500 میلیارد تومانی به طرح مسکن مهر اختصاص داده شده است.
وی با بیان این که اعتبار مذکور بین استان‌ها توزیع شده و در اختیار رئیس شورای مسکن هر استان قرار گرفته است، تصریح کرد: بانک عامل این کار بانک مسکن است اما این تسهیلات هیچ ارتباطی به منابع و مصارف بانک‌ها ندارد بلکه این خط اعتباری از سوی مرکزی برای تسریع در ساخت مسکن مهر تعریف شده است.
نیکزاد با بیان این که با این خط اعتباری می‌توان 300 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر عقد قرار داد کرد، به مصوبه دولت نهم مبنی بر کمک سایر بخش‌ها به مسکن مهر اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها در باب تراکم و صدور پروانه ساخت، شرکت‌های اب، فاضلاب، برق و گاز در تامین آب، فاضلاب، برق و گاز، سازمان نظام مهندسی در باب نظارت بر فاز سه مسکن مهر در کنار نظارت و پیگیری سازمان‌های مسکن و شهرسازی سراسر کشور بر اجرای جدی و سریعتر مسکن مهر همکاری خواهند کرد.
وزیر مسکن و شهرسازی خطاب به انبوه سازان حاضر در جلسه گفت: وزارت مسکن و شهرسازی به دنبال این است که به شکل جدی از توان انبوه سازان کشور استفاده کند و در همین خصوص لازم است که جایگاه این صنف بیش از پیش تعریف و تقویت شود.
وی ادامه داد: روسای سازمان‌هایمسکن و شهرسازی در هر استان موظف خواهند بود کیفیت، زمان و میانگین قیمت توافق شده هر متر مربع مسکن در آستانه ساخت از سوی انبوه‌سازان را بررسی و توافق می‌کنند.
وی از حذف قید پرداخت یک میلیون تومان برای آماده‌سازی زمین با همکاری بانک مرکزی خبر داد و افزود: به هر واحد مسکونی مسکن مهر 15 میلیون تومان از سوی بانک مسکن پرداخت می‌شود.
نیکزاد همچنین خاطرنشان کرد: در کشور 200 هزار واحد مسکن روستایی ساخته می‌شود که با پیگیری‌ها مشخص شد 66 درصد عقد قرارداد و 41 درصد پیشرفت و اقدام شده بود. این موضوع در جلسه مشترکی با رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مسکن در میان گذاشته شده و مقرر شد بانک‌های عامل به متقاضیان مقاوم سازی مساکن روستایی تسهیلات پرداخت کنند.
وزیر مسکن و شهرسازی در ادامه به انبوه سازان وعده داد که از این پس جلسات مستمری با آنها به منظور پیگیری امروز مربوط به ساخت وس از مسکن و رفع موانع بر سر راه برگزار خواهد شد.
پیش از سخنان وزیر مسکن و شهرسازی تعدادی از انبوه‌سازان به نمایندگی از جمع آنان خواستار استفاده از توان انبوه سازان در اجرای طرح مسکن مهر شدند و آمادگی خود را برای همکاری و تعامل موثر با این وزارتخانه اعلام کردند.
۱۱ مهر ۱۳۸۸ ۱۴:۰۴
فارس |