پیش‌بینی جایگزینی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در۲۷۰ محله

باید مطمئن باشیم که تولید مسکن توسط تشکل های واجد شرایط و دارای صلاحیت انجام می شود و مردم باید بتوانند اطمینان حاصل کنند که مراجعی معتبر مسکن شان را تامین می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از ایرنا «محمد اسلامی» روز چهارشنبه، در خاتمه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: این برنامه جدی ماست و در هفته های آینده ساز و کار آن را ابلاغ خواهیم کرد.

وی گفت: برپایه قانون، وظیفه تامین مسکن مردم به ویژه اقشار کم درآمد را بر عهده داریم و وظیفه قانونی ماست تا شرایط ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن را فراهم کنیم.

به گفته این مقام مسوول، براساس برنامه ای که به مجلس تقدیم شده، ساز و کار تولید مسکن را توسط مردم و بخش خصوصی فراهم کردیم، به گونه ای که تولید مسکن برای اقشار کم درآمد و متوسط تبدیل به یک جریان دائمی شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: موانع پروژه های نیمه تمام اعم از مسکن مهر ، مسکن اجتماعی و غیره را برطرف می کنیم تا کار به سرانجام برسد.

وی در خصوص مسکن مهر اظهار داشت: باید مردم و متقاضیان نیز کمک و همراهی کنند تا با هماهنگی دستگاه های مرتبط به ویژه دستگاه های تامین کننده زیرساخت های آب، برق، گاز و غیره بتوان به پروژه ها سرعت داد.

اسلامی بیان داشت: مسکن مهر ، پروژه ای مردمی است که عده زیادی در آن ثبت نام کرده اند، اما شرایط قراردادی، فنی، حقوقی و جانمایی های صورت گرفته در آنها با دقت انجام نشد.

وی تاکید کرد: مهم این است که با رایزنی با دستگاه های مختلف برای تامین زیرساخت ها، مشکل را برطرف کنیم و در این راستا مردم نیز باید کمک کنند.

بافت های فرسوده

این مقام مسوول در ادامه در خصوص بافت های فرسوده یادآور شد: یک بخش شامل بافت های فرسوده تاریخی است که ارزشمند بوده و باید احیا شوند تا ارزش افزوده به خود گرفته و در مدار خدمت به مردم قرار بگیرند.

وی گفت: بخش دیگری از بافت های فرسوده هم باید جایگزین شوند و بر اساس تفاهم نامه «عباس آخوندی» وزیر پیشین راه و شهرسازی با سازمان برنامه و بودجه، امسال جایگزینی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در۲۷۰ محله پیش بینی شده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: در این زمینه سیاست و برنامه اصلی، سرعت بخشیدن به طرح ها به صورت شهرستان محور و محله محور است، به طوری که در هر محله بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد مسکونی جایگزین شود.

تامین ارز ایرلاین ها

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص تامین ارز ایرلاین ها، خاطرنشان کرد: پیش از آمدن من به دولت، ایرلاین ها جلسه ای با معاون اول رییس جمهوری داشتند که دستوراتی از سوی جهانگیری صادر و همچنین جلسه ای با بانک مرکزی ترتیب داده شد و اکنون کارشان در دست بررسی است.

۱۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲