اثر رشد قیمت مصالح بر بازار مسکن

آسویار با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی تکمیل شده با مصالح ساختمانی قبل از گرانی ساخته شده است، گفت: دو سال دیگر مسکن‌های جدید گران ساخت وارد بازار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از فارس، سعید آسویار عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران در پاسخ به اینکه تحلیل سازندگان از آینده بازار مسکن با توجه به گرانی انواع مصالح ساختمانی چیست، گفت: قیمت مسکن در آینده باز هم افزایشی خواهد بود چرا که ساختمان‌های آماده تحویل در بازار با مصالح ساختمانی ارزان تر و به عنوان مثال با میلگرد کیلویی ۱۷۰۰ تومان ساخته شده است.

وی افزود: حال که قیمت میلگرد به هر کیلوگرم ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان رسیده است قطعاً وقتی ساخت و ساز با این قیمت‌ها صورت بگیرد و ۲ سال دیگر وارد بازار شود یک تفاوت عمده قیمتی در قیمت تمام شده مسکن به چشم خواهد خورد.

آسویار با بیان اینکه با تثبیت قیمت‌ها در بازار ارز و سهام، نقدینگی وارد بازار مسکن خواهد شد، اظهارداشت: رشد قیمت مسکن باعث خواهد شد به دلیل عدم قدرت خرید از سوی متقاضیان بازار مسکن وارد رکود شود اما توصیه بنده این است که متقاضیان خرید مسکن برای خرید اقدام کنند و منتظر نمانند.

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران ادامه داد: وقتی قیمت میلگرد، زمین، عوارض، انشعاب آب، برق و گاز سه برابر رشد کرده باید منتظر افزایش قیمت تمام شده مسکن در ماه‌های آتی نیز بود.

وی تصریح کرد: متأسفانه مسکن به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و همین موضوع باعث می‌شود که قیمت مسکن همواره رشد داشته باشد.

به گفته وی، از زمانی که قیمت میلگرد ۳ برابر شده است اکثر کارخانه‌های تولیدکننده آهن و میلگرد ترجیح می‌دهند آهن‌آلات و میلگرد را صادر کنند.

۱۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۰۰