حمیدرضا زمرد، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند شد.

ظهیری، مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، به همراه معاونین خود در یک سفر یک روزه ضمن حضور در جلسه تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند از پروژه‌های این شرکت در شهر اراک بازدید به عمل آوردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن؛ این جلسه که در روز شنبه 19 آبان ماه سال جاری در دفتر شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند برگزار گردید، مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن ضمن معرفی  «حمید رضا زمرد» به عنوان مدیر عامل جدید شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند، طی سخنان مهمی سیاست‌ها و درخواست‌های هلدینگ را در جلسه تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند بیان داشت. زمرد پیش از این چندین سال معاون فنی و اجرایی شرکت الوند بود و پیش از آن نیز در سمت‌های مختلف مدیریتی و کارشناسی در این شرکت فعالیت نموده است.
روزبه ظهیری هاشمی در بخش آغازین سخنان خود گفت: باعث خوشحالی است که در یکی از بهترین شرکت‌های گروه حضور دارم و این حرف من، نه به واسطه حضور در این جلسه، بلکه به گواه آماری است که با تلاش و جدیت حاصل گردیده است. و این مرهون خدمات شایسته مهندس نوربهشت و اعضای هیات مدیره شرکت الوند است که این خانواده صمیمی و پویا را در این مجموعه ایجاد کرده‌اند. 
ظهیری با تاکید بر این که هیچ تصمیمی برای تغییرات در این شرکت نداشته است، بیان کرد: به همان اندازه‌ای که تغییر در یک تیم کاری خوب ریسک بالایی دارد، عدم تغییر در یک تیم خوب برای تبدیل آن به یک تیم عالی، در بلند مدت تبعات بدتری خواهد داشت و مجموعه‌هایی که نتوانند جایگاه خود را به صورت مستمر ارتقاء بخشند، شکست‌های سنگینی را متحمل خواهند شد.
مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، شرکت الوند را از جهات توانمندی فنی و اجرایی در سطح گروه کم نظیر دانست و در عین حال تاکید کرد که ایراداتی هم وجود دارد که در راستای رشد و تعالی هر چه بیشتر شرکت بایستی رفع گردد.
زمرد مدیرعامل الوند
 
🔹جانشین پروری در شرکت های تابعه
از نکات مهمی که در این جلسه مورد تاکید ظهیری قرار گرفت، موضوع جانشین پروری بود. وی تاکید کرد: در یک شرکتی که در سطح وسیعی فعالیت داشته است، باید بتوانیم با تغییر هر کدام از مدیران مجموعه، فرد شایسته‌ای را در داخل خود شرکت داشته باشیم که تعهد و تخصص بالایی داشته باشد. ظهیری با اشاره به انجام این مهم در برخی از شرکت‌ها و سمت‌های سازمان، از مدیران گروه خواست دستیابی به این هدف در کل گروه را دنبال کرده و برای رسیدن به آن تلاش نمایند. 
ظهیری در ادامه صحبت‌های خود، نیروی انسانی را مهم‌ترین سرمایه‌ای دانست که در شرکت وجود دارد و دستاوردهای آن را می‌سازد. وی موفقیت‌های قبلی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند را نه به دلیل منطقه جغرافیایی فعالیت، بلکه مرهون تیم مدیریتی و کارشناسی شرکت دانست. وی با طرح این پرسش که «چه اتفاقی باعث می‌شود یک شرکت می‌تواند محدودیت‌های جغرافیایی و جمعیتی را پشت سر گذاشته و امروز به عنوان یک شرکت پیشرو و مدعی برای تبدیل شدن به بهترین شرکت تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن تلاش کند»، مهم‌ترین عامل این دستاوردها را نیروی انسانی شرکت دانست. 
وی با تقدیر از رویکرد مهندس نوربهشت و سایر مدیران شرکت در توسعه جانشینان شایسته برای مدیریت ارشد شرکت، از زمرد به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت درخواست کرد همین رویه را ادامه داده و جانشینان مناسبی برای خود و سایر مدیران مجموعه پرورش دهد.
 
🔹چالش های پیش روی شرکت
مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در ادامه سخنان خود گفت: شرکت الوند علی‌رغم نقاط قوت خود، در صورت عدم دقت به بعضی از مسائل، با چند چالش جدی روبرو خواهد بود. وی گسترش حوزه جغرافیایی و عدم تمرکز در سایت الهیه اراک و توسعه بخش‌های بازرگانی و فروش به منظور تقویت این بخش‌ها را اولویت فعلی شرکت الوند دانست. ظهیری با اشاره به ورود شرکت الوند به پروژه‌های بام چالوس و شکریه همدان در مشارکت با سایر شرکت‌های تابعه گروه، این پروژه‌ها را ضمن داشتن فرصت، چالشی برای مدیریت جدید شرکت دانست که با تقویت بخش‌های مختلف کسب و کار علاوه بر بخش فنی و مالی، می‌تواند سکوی پرش شرکت به سطوح بالاتر کسب و کار باشد. 
مدیر عامل در ادامه گفت: برنامه ما برای شرکت الوند این است که با توجه به پیشرو بودن شرکت در زمینه پایبندی به تعهدات، توسعه پرسنل و مدیریت مناسب هزینه، به عنوان الگویی برای شرکت‌های تابعه تبدیل شود. وی تاکید کرد: آمادگی داریم شرکت الوند را به عنوان یک شرکت پایلوت برای تبدیل شده  به پیشرو ترین شرکت  هلدینگ  و الگویی برای بقیه شرکت‌های تابعه  قرار بدهیم و این موضوع فقط و فقط با پایه فنی شدنی نیست و شرط کافی آن این است که درحوزه سرمایه‌گذاری نیز به بهترین شکل عمل کنید. 
در پایان جلسه، ظهیری با اهدای لوح از زحمات نوربهشت در مدت تصدی مدیر عاملی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند تشکر و قدردانی به عمل آورد و تاکید کرد ایشان همچنان نائب رییس هیات مدیره شرکت باقی خواهند ماند. همچنین ظهیری، حکم مدیر عاملی شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند را  به «حمیدرضا زمرد» تقدیم کرد  
 
 
🔹بازدید از پروژه‌های شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند
شایان ذکر است ظهیری به همراه معاونین از پروژه‌های شهر اراک نیز به صورت کامل بازدید به عمل آوردند و روند اجرایی و پیشرفت پروژه ‌ها را از نزدیک ملاحظه کردند. در این بازدید که با توضیحات نوربهشت، زمرد و جمعی از مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت همراه بود، ایشان در جریان کامل جزئیات پروژه‌ها قرار گرفته و نکات لازم را به منظور بهبود هر چه بیشتر فعالیت‌ها ارائه نمود.

تودیع و معارفه مدیر عامل الوند آبان 97
تودیع و معارفه مدیر عامل الوند آبان 97
تودیع و معارفه مدیر عامل الوند آبان 97

۲۰ آبان ۱۳۹۷ ۱۶:۰۱