شورای پول و اعتبار با افزایش سقف وام مسکن روستایی مخالفت کرد

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن از تصویب نشدن افزایش سقف وام مسکن روستایی توسط شورای پول و اعتبار برای سال جاری خبر داد.
عزیزالله مهدیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: بر اساس برنامه سالانه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی هر سال 15 درصد به سقف تسهیلات مسکن روستایی افزوده می‌شود، اما امسال علیرغم پیشنهاد افزایش 15 درصدی سقف تسهیلات مسکن روستایی برای سال جاری سقف این تسهیلات پس از چند سال افزایش با مخالفت شورای پول و اعتبار مواجه و متوقف شد.
وی ادامه داد: تسهیلات مسکن روستایی برای سال 86-87 با 15 درصد افزایش به 5/7 میلیون تومان رسیده بود و قائدتا برای نوسازی مسکن روستایی امسال (88-89) باید با 15 درصد افزایش به 8 میلیون و 600 هزار تومان می رسید که شورای پول و اعتبار با ارائه دلایلی قابل قبول با افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی مخالفت کرد.
مهدیان گفت: شورای پول و اعتبار دلیل مخالفت خود برای افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی را کاهش قیمت انواع محصولات ساختمانی به خصوص سیمان و آهن و کاهش قیمت تمام شده مسکن عنوان کرده است.

* 112هزار تسهیلات روستایی سال گذشته پرداخت نشده است

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه اتفاقا دلیل شورای پول و اعتبار می‌تواند قابل قبول باشد، تأکید کرد: به دلیل اینکه از 200 هزار واحدمسکونی نوسازی شده 112 هزار واحد مسکونی هنوز تسهیلات دریافت نکرده بودند، بنیاد مسکن نیز اصراری بر افزایش سقف وام مسکن روستایی نداشت.
مهدیان خاطرنشان کرد: تمام بانک‌های عامل در جلسه شورای عامل مسکن متعهد شدند تا پایان آبان ماه سال جاری پرداخت تسهیلات مسکن روستایی مربوط به سال 87 را پرداخت کنند.
وی ادامه داد: از آذرماه نیز پرداخت تسهیلات مسکن روستایی برای بازسازی 300 هزار واحد مسکونی سال 88 که بدون تغییر نسبت به سال گذشته 5/7 میلیون تومان خواهد بود، آغاز خواهد شد.
به گفته وی، پرداخت تسهیلات به 100 هزار واحد مسکونی از این 300 هزار واحد مسکونی مربوط به بانک مسکن ابلاغ شده و 200 هزار واحد مسکونی روستایی دیگر مربوط به سایر بانک‌های عامل نیز بزودی ابلاغ خواهد شد.
۱۹ مهر ۱۳۸۸ ۱۳:۰۷
فارس |