مصاحبه مدیر عامل با پایگاه خبری بانک مسکن «هیبنا»

مصاحبه مدیر عامل با پایگاه خبری بانک مسکن «هیبنا»
ظهیری با تشریح استراتژی شرکت برای تعریف پروژه های مسکونی، از تدوین طرح انبوه سازی در سایت‌های کوچک چهار کلانشهر بر مبنای مطالعات کارشناسی و اقتصادی خبر داد.

روزبه ظهیری مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با تشریح رویکرد این شرکت در تعریف پروژه‌های جدید متناسب با رعایت الگوی مصرف اظهار داشت: در خصوص پروژه‌های جدید، مهمترین اولویت گروه سرمایه‌گذاری مسکن آغاز فصل جدیدی در حوزه تعریف پروژه است چرا که بقای شرکت در گرو تعریف پروژه‌های جدید است.
وی با تاکید بر این که «تعریف پروژه‌های جدید» یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها و اهداف گروه سرمایه‌گذاری مسکن است، افزود: در این راستا منطبق بر استراتژی‌ها و اهداف گروه، انواع تعریف پروژه‌ها دسته‌بندی شده است.
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه بر اساس استراتژی کلان شرکت، 75 درصد سبد پروژه‌های گروه سرمایه گذاری به احداث واحدهای مسکونی ویژه اقشار متوسط جامعه اختصاص یافته است، ادامه داد: استراتژی ساخت و ورود به پروژه های مسکونی در سه حوزه طبقه بندی و هدفگذاری شده‌اند.
وی ادامه داد: حوزه اول مجموعه‌هایی هستند که به واسطه دارا بودن ذخیره زمین می‌توانند با اهداف گروه، رویکرد همسان داشته باشند که در این زمینه می‌توان از ظرفیت شهرهای جدید، شهرداری‌ها، شرکت بازآفرینی شهری و مجموعه‌های مشابه استفاده کرد. برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها با برگزاری نشست‌های متعدد با مجموعه‌های مخاطب، نسبت به شناسایی پروژه‌ها اقدام کرده‌ایم.
ظهیری اظهار داشت: در حوزه دوم نیز به واسطه محدودیت زمین‌های شهری و عدم امکان دسترسی به این زمین‌ها در آینده نه چندان دور، طرحی را برای انبوه‌سازی ویژه در سایت‌های کوچک غیرمتمرکز تهیه کردیم که این طرح برای اولین بار با مطالعات کارشناسی توسط گروه سرمایه‌گذاری مسکن با بررسی جنبه‌های فنی، اقتصادی و بازار کلید خورد و پس از این‌که در خصوص ویژگی‌های این طرح به جمع بندی رسیدیم که می‌تواند اثر مثبتی در تعریف پروژه‌ها و سودآوری گروه سرمایه‌گذاری داشته باشد، در کارگروهی ویژه به صورت آزمایشی در چهار کلان‌شهر تهران، تبریز، اصفهان و شیراز نخستین پروژه‌ها با این سازوکار تعریف می‌شوند.
این مقام مسوول در گروه سرمایه‌گذاری مسکن در تشریح این طرح افزود: پروژه‌های تعریف شده در قالب طرح انبوه‌سازی در سایت‌های کوچک در این شهرها، از پروژه‌های زودبازدهی هستند که می‌توانند سود قابل قبولی نیز برای شرکت داشته باشند.
وی اظهار داشت: در حوزه سومِ تعریف پروژه‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن، پروژه‌ها با روند قبلی و در چارچوب کمیته سرمایه‌گذاری گروه تعریف می‌شوند که از ابتدای امسال 407 هزار مترمربع بنای کل معادل حدود 2700 واحد در کمیته مصوب شده است.

۷ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۳۳