نبوه سازان نیاز به اعتماد سازی از سوی وزارت مسکن دارند

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران معتقد است، انبوه سازان برای مشارکت در برنامه مسکن مهر نیاز به اعتماد سازی از سوی وزارت مسکن وشهرسازی دارند.
" ایرج رهبر" روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا تصریح کرد،انبوه سازان مسکن به دلیل توان ساخت و سازحرفه ای و صنعتی قادرند برنامه مسکن مهر را شکل اجرایی ببخشند ، اما لازم است وزارت مسکن وشهرسازی نسبت به جلب اعتماد و اطمینان آنها اقدام کند .
دولت به منظور رونق بخشیدن به ساخت و ساز طرح مسکن مهر در سال جاری 35 تریلیون ریال(سه هزار و 500میلیارد تومان) اختصاص داده که انتظار می رود ساخت 300 هزار واحد مسکونی طرح مهر را تامین مالی کند .
دولت در طرح مسکن مهر که واگذاری زمین به استعداد ساخت یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی است ، باید به ازای هر واحد مسکونی 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت کند که 10میلیون ریال آن برای آماده سازی و 140میلیون ریال به منظور ساخت طی سه مرحله در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
رهبر در ادامه افزود: براساس برنامه ساخت 300هزار واحد مسکونی با توجه به میزان تسهیلات پیش بینی شده، بالغ بر10 تریلیون ریال( 1000 میلیارد تومان) کمبود منابع مالی وجود دارد که وزیر مسکن و شهرسازی بر تامین بقیه مبلغ تاکید دارد .
پوشش بانکی ساخت 300هزار واحد مسکونی طرح مهر نیاز به 45 تریلیون ریال (چهار هزار و 500 میلیارد تومان ) منابع مالی دارد و علاوه براین هریک از متقاضیان حداقل باید 150 میلیون ریال سرمایه گذاری کنند .
حداکثر مساحت واحدهای مسکونی طرح مهر 75متر مربع و حدود 20 متر مربع مشاعات آن پیش بینی می شود .
یک منبع آگاه در وزارت مسکن وشهرسازی در ارتباط با اظهارات رییس انجمن انبوه سازان استان تهران اظهار داشت، تاکنون از سوی انبوه سازان پیشنهاد مشخصی به این وزارتخانه تسلیم نشده است .
گفتنی است، بانک عامل توزیع خط اعتباری مذکور بانک مسکن است و این تسهیلات هیچ ارتباطی به منابع و مصارف بانک ها ندارد، بلکه این خط اعتباری از سوی بانک مرکزی برای تسریع در ساخت مسکن مهر تعریف شده است.
"حسن کاری " مدیرعامل بانک مسکن به تازگی اعلام کرد، حجم سرمایه گذاریهای انجام شده در بخش مسکن در سال 1387حدود 300 هزار میلیارد ریال بود و میزان تسهیلات اعطایی این بانک در سال گذشته به رقم 44هزار میلیارد ریال رسید .
اقتصام ** 1559 **1561
۲۰ مهر ۱۳۸۸ ۱۳:۰۷
ایرنا |