ساخت ۲۰۰ هزار مسکن مشارکتی هیچ شباهتی با مسکن مهر ندارد

برنامه اقدام ملی برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن مشارکتی هیچ شباهتی با مسکن مهر نداشته و قرار نیست یک پیمانکاری بزرگ دولتی باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از مهر، حبیب الله طاهرخانی در مراسم افتتاح بیش از پنج هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس اظهار داشت: امسال به جز واحدهایی که معارض یا در دستگاه قضائی پرونده دارند را تحویل می‌دهیم، ما مصمم به تحویل واحدهای مسکن مهر همراه با آماده سازی و محوطه سازی محله‌های پروژه‌ها هستیم چرا که تحویل واحدها بدون ساخت پروژه‌های روبنایی مانند مدارس و دیگر خدمات روبنایی مورد نیاز، ایجاد بدمسکنی جدید می‌کند.

وی تاکید کرد: پروژه‌های روبنایی جدید مسکن مهر را با مشارکت بخش خصوصی در قالب پکیج‌های تجاری-خدماتی می‌سازیم تا از منابع دولتی برای ساخت پروژه‌های روبنایی مانند مدارس و کلانتری‌ها هزینه نکنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی به برنامه اقدام ملی در تولید و عرضه مسکن و با هدف ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر مشارکتی در شهرهای جدید اشاره و تصریح کرد: در اجرای این برنامه متعهد هستیم و اساس کار ما مشارکت با بخش خصوصی است و به هیچ وجه قرار نیست این پروژه‌ها به صورت پیمانکاری بزرگ دولتی باشد.

طاهرخانی به تفاوت برنامه اقدام ملی با مسکن مهر اشاره کرد و افزود: اولین تفاوت در مکان یابی است. در این برنامه قرار نیست مکان جدیدی به شهرها اضافه کنیم بلکه از ظرفیت موجود در شهرهای جدید استفاده کردیم. قرارگاه خاتم ۳۵۰۰ واحد مشارکتی را در پردیس می‌سازد.

وی افزود: از دیگر تفاوت‌های این دو طرح، این است که در مشارکت خصوصی-دولتی اتلاف منابع نداریم در حالی که در مسکن مهر ۲۰۰ هزار واحد فاقد متقاضی ساخته شد که اتلاف منابع ملی بود.

طاهرخانی یادآور شد: در این طرح اقشار اجتماعی متنوع بوده و محدودیت در متراژ نداریم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: در مسکن مهر اصول شهرسازی شامل آماده سازی و محوطه سازی پروژه‌ها در کنار ساخت و ساز رعایت نشد در حالی که آماده سازی محوطه‌ها در ساخت و ساز مقدم است. بنابراین در مسکن مشارکتی اول آماده سازی انجام می‌شود سپس سراغ ساخت و ساز می‌رویم.

طاهرخانی گفت: در مسکن مهر ساخت ۵۵ کیلومتر دیوار حائل و ساخت تونل داخل شهر جدید در مقیاس تونل رسالت تهران پیش بینی نشده بود اما مردم فقط وعده ساخت ۱۸ ماهه ما را می‌بینند.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱