با حمایت گروه سرمایه‌گذاری مسکن؛

دومین کنفرانس بین المللی مدلسازی اطلاعات ساختمان برگزار شد.

دومین کنفرانس بین المللی مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) با حمایت گروه سرمایه‌گذاری مسکن و حضور شرکت مهندسین مشاور سرمایه گذاری مسکن در نمایشگاه جانبی مورخ10 و 11 اردیبهشت‌ماه 98 در سالن پژوهشگاه وزارت نیرو در تهران برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، دومین کنفرانس بین المللی مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) در سه محور (راهکارهای توسعه و پیاده‌سازی بیم در سطح پروژه، سازمان و صنعت)، (کاربرد و مزایای BIMدر دوره عمر پروژه) و (ابزارها، تکنیک‌ها و فناوری‌های مرتبط با BIM) با حضور مسئولین، مدیران دستگاه‌های سیاستگذاری و مجری در زمینه طراحی، ساخت، نظارت و بهره‌برداری، اساتید، صاحبنظران و دانشجویان رشته‌های مرتبط و  سخنرانان خارجی و جمعی از مدیران و کارشناسان گروه سرمایه‌گذاری مسکن از جمله دکتر روزبه ظهیری هاشمی، مدیر عامل شرکت، مروج معاون فناوری و مدیریت ساخت به همراه مدیر تحقیق و توسعه و کارشناسان معاونت فناوری و مدیریت ساخت گروه به همراه برخی از معاونین، مدیران و کارشناسان فنی و اجرایی شرکت‌‎های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار گردید.

دومین کنفرانسBIM اردیبهشت 98

در این کنفرانس دو روزه با هماهنگی مدیریت تحقیق و توسعه گروه، 25 نفر از معاونین، مدیران و کارشناسان گروه و شرکت‌های تابعه با حضور در کارگاه‌های تخصصی این کنفرانس، با راهکارهای توسعه و پیاده‌سازی بیم در سطح پروژه، سازمان و صنعت، کاربرد و مزایای BIMدر دوره عمر پروژه و ابزارها، تکنیک‌ها و فناوری‌های مرتبط با BIM آشنا شدند.

 BIM  رویکردی نسبتاً جدید در طراحی، ساخت و مدیریت دوره عمر پروژه‌ می‌باشد که شرایطی را فراهم می‌کند تا تمامی ارکان پروژه در یک فضای کاملاً تعاملی به انجام نقش و مسئولیت خود در پروژه بپردازند. این رویکرد سبب افزایش یکپارچگی و هم‌افزایی در حوزه‌های مختلف فنی، اجرایی و مدیریتی پروژه شده و کمک می‌کند بسیاری از مسائل و چالشهای فعلی پروژه‌ها به حداقل ممکن برسد. قوانین ساخت و ساز در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا به گونه‌ای است که اجازه ساخت و ساز بدون کاربرد BIM را نمی‌دهد و استفاده از این رویکرد برای تمام ارکان پروژه گریزناپذیر شده است

بازدید ظهیری هاشمی، مدیر عامل گروه از غرفه شرکت مهندسین مشاور سرمایه‌گذاری مسکن در حاشیه نمایشگاه

. در سالن مجاور کنفرانس نیز نمایشگاه تخصصی BIM  با حضور شرکت‌های مرتبط محصولات و دانش خود را ارائه می‌کردند. که بر این اساس شرکت مهندسین مشاور سرمایه‌گذاری مسکن با حضورشفیعی، مدیر عامل و پرسنل طراح خود پاسخگوی مراجعه کنندگان به غرفه بودند

تیم تخصصیBIM  شرکت  مهندسین مشاور سرمایه‌گذاری مسکن، پروژه‌های مختلفی همچون مجتمع مسکونی کیش 77-76،  مجتمع مسکونی نگین شهرری، مجتمع مسکونی شکریه همدان و همچنین مجتمع تجاری کوهساران که در تمامی بخش‌های معماری، سازه، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی تهیه شده بود ارائه کردند.

گزارش تصویری


دومین کنفرانسBIM اردیبهشت 98
دومین کنفرانسBIM اردیبهشت 98

دومین کنفرانسBIM اردیبهشت 98

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۵۸