گروه سرمایه‌گذاری مسکن؛ پرچم دار توسعه‌ی شهرهای جدید

عملیات اجرایی 1360 واحد مسکونی توسط گروه سرمایه‌گذاری مسکن در شهر جدید اندیشه با فرمان وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار تهران، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادرتخصصی شهر‌های جدید، مدیر عامل بانک مسکن و نمایندگان مجلس به همراه دکتر ظهیری، مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن و معاونین و مدیران گروه و مدیران عامل برخی از شرکت‌های تابعه، کلنگ احداث 1360 واحد مسکونی برای احداث در شهر جدید اندیشه توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران در قالب طرح اقدام ملی از سوی وزیر راه و شهرسازی به زمین خورد. این واحدها قرار است در ۴ نقطه شهر جدید اندیشه در قالب پروژه های مسکونی مرکز شهر، لاله، آپادانا و بنفشه احداث شوند و به عنوان بخشی از برنامه کلی اقدام ملی در راستای ساخت و احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور به متقاضیان واجد شرایط واگذار شوند.

کلنگ زنی اندیشه خرداد 98

🔹محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی در شهر جدید اندیشه، به صورت همزمان به پیمان‌کاران چهار پروژه برنامه‌ریزی شده برای احداث در قالب طرح اقدام ملی دستور آغاز عملیات اجرایی داد و عملیات اجرایی این پروژه‌ها به شکل همزمان آغاز شد وی در این مراسم اعلام کرد: این واحدها از جنس واحدهایی است که برای افزایش کیفیت زندگی مردم و با در نظر گرفتن امکانات موجود برای تامین سرانه‌ها و خدمات مورد نیاز سکونتی، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی و ... طراحی شده است.
 
اسلامی گفت: این پروژه‌ها تکمیل‌کننده جمعیت‌پذیری شهر جدید اندیشه هستند و با اجرای آن‌ها پروژه ایجاد و توسعه شهر جدید اندیشه کامل خواهد شد. وی تاکید کرد: انتظار می‌رود با اجرای این پروژه‌ها در شهر جدید اندیشه و در سایر نقاط برنامه‌ریزی شده، مردم کیفیت متفاوتی از زندگی در شهرهای جدید را تجربه کنند. 
 
از کل ٤٠٠ هزار واحد هدف گذاری شده در قالب اجرای طرح ملی اقدام توسط دولت، قرار است ٢٠٠ هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شوند که سهم شهر جدید اندیشه حدود ٢٥٠٠ واحد است و در فاز نخست اجرای ٢٠٩٩ پروژه کلید خورد. بانک مسکن نیز در راستای سیاست‌های کلان خود، در احداث پروژه‌های مناسب اقشار متوسط و میان درآمدی مشارکت می کند و با همین رویکرد، بخشی از سرمایه گذاری و تسهیلات ساخت پروژه ٢ هزار و ٩٩ واحدی شهر جدید اندیشه توسط بانک مسکن تامین خواهد شد.
 
🔹 جزئیات ساخت 1360 واحد مسکونی توسط شرکت‌سرمایه‌گذاری مسکن تهران
شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران از شرکت ‌های تابعه گروه سرمایه مسکن به عنوان توسعه گر در ساخت پروژه ٢٠٩٩ واحدی اندیشه مشارکت می‌کند تا ضمن تامین منافع سهامداران، تامین مسکن اقشار میان درآمدی را نیز با سرعت بیشتری ادامه دهد. بر اساس این گزارش، ساخت 1360 واحد مسکونی و 200 واحد تجاری از مجموع ٢٠٩٩ واحد آغاز شده در شهر جدید اندیشه در قالب مشارکت با شرکت عمران شهر جدید اندیشه بر عهده گروه سرمایه گذاری مسکن است.
تعداد 1200 واحد از این واحدها، در قالب پروژه بزرگ مرکز شهر اندیشه واقع در فاز ٤ اندیشه احداث خواهد شد. این پروژه در زمینی به مساحت کل دارای ٤٠ هکتار تعریف شده است. متراژ زیربنای این پروژه برابر ٤٨٤ هزار و ١٢٥ مترمربع با کاربری‌های مسکونی، تجاری، اداری، مذهبی و تفریحی است. در فاز فعلی، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران بخش مسکونی و بخشی از فضای تجاری این پروژه با زیربنای کل حدود 180 هزار متر مربع را احداث خواهد نمود. همچنین ره‌باغ موجود در این فضا، توسط این شرکت احداث و به شرکت عمران شهر جدید اندیشه واگذار خواهد شد. 
پروژه دیگر آغاز شده توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران، فاز جدید پروژه بنفشه است که در فاز 4 این شهر در زمین متعلق به شرکت تهران احداث خواهد شد و شامل حدود 160 واحد مسکونی است.
شایان ذکر است شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در آذر ماه 1397 سه یادداشت تفاهم همکاری با شرکت عمران شهرهای جدید اندیشه، صدرا و بهارستان امضا و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید کشور، در زمینه‌های پیمان‌کاری (آماده سازی زمین)، مشارکت در ساخت برای احداث واحدهای مسکونی و مشارکت در محله سازی مورد بررسی قرار گرفت. این پروژه، نخستین پروژه‌ای است که در چارچوب تفاهم فوق به قرارداد منجر شده است و پروژه‌هایی در شهرهای دیگر کشور در حال مذاکرات نهایی برای انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت است.
کلنگ زنی اندیشه خرداد 98
کلنگ زنی اندیشه خرداد 98
کلنگ زنی اندیشه خرداد 98
کلنگ زنی اندیشه خرداد 98
کلنگ زنی اندیشه خرداد 98
🔹معرفی پروژه مرکز شهر اندیشه
پروژه مرکز شهر اندیشه ، ما بین دو میدان (خلیج فارس در شمال و شهدای گمنام در جنوب) قرار گرفته است و در وسط آن بازار نقش اندیشه که نمادی از معماری ایرانی - اسلامی معاصر است، شکل گرفته است که با الهام گرفتن از معماری ایرانی، ره باغی از میدان خلیج فارس تا ساباط بازار و از ساباط تا میدان شهدای گمنام، ضلع شمال و جنوب مرکز شهر را به هم وصل نموده است. در اطراف این ره‌باغ فضاهایی با کاربری‌های فرهنگی، تجاری و خدماتی، جهانگردی و پذیرایی، تالار شهر، آمفی تئاتر روباز، پردیس سینمایی، هتل، اقامتگاه سنتی، شهرداری اندیشه، پارک پدافند غیرعامل، مجموعه فرهنگی دفاع مقدس و باغ ایرانی شکل گرفته است و در حاشیه و لایه دوم کاربری‌های اداری، بیمارستان، حوزه علمیه، دانشگاه، موزه شهر، آموزشی و پارکینگ های طبقاتی شکل خواهد گرفت. مساحت مجموع این محدوده با شبکه معابر اطراف آن ۴۸ هکتار است.
 
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۲۴