آمادگی احداث 10 هزار واحد مسکونی توسط گروه سرمایه‌گذاری مسکن

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در مراسم کلنگ‌زنی احداث 1360 واحد مسکونی توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران در شهر جدید اندیشه، از آمادگی گروه برای تولید 10 هزار واحد مسکونی در سال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی گروه سرمایه‌گذاری مسکن، روزبه ظهیری هاشمی در این مراسم با اشاره به سابقه گروه در احداث و تحویل بیش از 60 هزار واحد مسکونی با زیربنای کل حدود 8 میلیون متر مربع به مشتریان، از توان گروه برای احداث این تعداد واحد در صورت فراهم شدن برخی از درخواست‌های گروه خبر داد. 
ظهیری افزود: در 10 ماه گذشته اقداماتی را انجام داده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به اقدامات انجام شده در راستای تعریف حدود 7000 واحد مسکونی جدید اشاره کرد. وی با اشاره به این که پروژه‌های گروه به تحقق اهداف دولت نیز کمک می‌نمایند، افزود: حدود 2500 واحد از این واحدها در شهرهای جدید و 2500 واحد در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارند. ظهیری با اشاره به پروژه آیمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بازآفرینی شهری کشور در تبریز، از این پروژه به عنوان یک پروژه محرک توسعه نام برد که می‌تواند بافت محله حکم‌آباد تبریز را به صورت کامل تغییر دهد. 
کلنگ زنی اندیشه خرداد 98
🔹 استفاده از تجارب گذشته در کنار دانش روز
 
مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت استفاده از دانش روز در کنار اتکا به تجارب گذشته، از برنامه گسترده گروه برای استفاده از فناوری‌های نوین خبر داد. وی با اشاره به تاکید وزارت راه و شهرسازی بر توسعه استفاده از فناوری BIM در پروژه‌های ساختمانی، از استفاده از این فناوری در تمام پروژه‌های بزرگ گروه در مرحله طراحی خبر داد و تاکید کرد: استفاده از این فناوری در مرحله اجرا نیز در گروه به زودی عملیاتی خواهد شد.
ظهیری همچنین استفاده از فناوری‌های نوین در اجرای پروژه‌ها را از اولویت‌های اصلی گروه دانست و تاکید کرد: در تمام پروژه‌ها تلاش می‌شود نوآوری و خلاقیت وجود داشته و روش‌های نوین مورد استفاده قرار گیرد.
 
🔹الزامات افزایش تولید و عرضه مسکن
روزبه ظهیری هاشمی در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به اهمیت مسکن در تولید و اشتغال کشور، دسترسی به زمین به عنوان اولین نهاده تولید را از جمله مهم‌ترین الزامات افزایش تولید و عرضه مسکن نام برد. وی همچنین با اشاره به وجود نقدینگی بالا در جامعه هم‌زمان با دغدغه تامین منابع مالی در حوزه مسکن، از سیاست‌گذاران کلان بخش مسکن درخواست کرد مدلی برای استفاده از این منابع در پروژه‌های ساختمانی ایجاد نمایند تا امکان تبدیل این تهدید به یک فرصت خوب در حوزه مسکن فراهم شود. 
ظهیری همچنین به دشواری تامین مالی در مراحل ابتدایی پروژه‌های مسکونی در پیشرفت فیزیکی کمتر از 20 درصد اشاره نمود و تاکید کرد: چنان چه راهکاری برای تامین مالی پروژه‌ها در این مرحله فراهم شود، امکان افزایش قابل توجه ظرفیت اجرایی انبوه‌سازان وجود خواهد داشت.
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۲۸