جزییات سه محور اصلی برنامه‌های بخش مسکن

معاون وزیر راه وشهرسازی آخرین وضعیت اجرای طرح‌ها وسیاست‌های فعلی بخش مسکن در وزارت راه وشهرسازی را تشریح کرد.

گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،سید مازیار حسینی معاون مسکن وساختمان وزارت راه وشهرسازی در تشریح جزییات جلسه صبح امروز وزیر راه وشهرسازی و معاونان وی با رییس‌جمهور اعلام کرد:در نشست شورایعالی مسکن که صبح امروز با حضور رییس‌جمهوری،وزیر راه وشهرسازی ومعاونان وی برگزار شد، سه محور اصلی مورد بحث وبررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

وی توضیح داد:اولین سرفصل اصلی مورد بحث و بررسی در این نشست مربوط به تشریح وضعیت و شرایط کلی اقتصاد مسکن در سطح کلان بود؛در قالب این سرفصل روند تحولات بازار مسکن در دو تا سه دهه گذشته به خصوص چند سال اخیر تشریح شد.

حسینی خاطرنشان کرد:این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که اطلاع از شرایط وروند تحولات بازار مسکن در گذشته تاکنون برای اتخاذ سمت وسوی مناسب تصمیم‌گیری‌ها وسیاست‌های جدید در حوزه مسکن ضروری است.

وی همچنین محور دوم مورد بحث و بررسی در نشست صبح امروز مدیران عالی بخش مسکن با رییس‌جمهوری را تشریح حوزه کار و برنامه‌های عملیاتی وزارت راه وشهرسازی در بخش مسکن عنوان کرد و گفت:در این زمینه نیز طرح اقدام ملی به منظور ساخت 400 هزار واحد مسکن در کشور،عملیات ساخت وتکمیل 500 هزار واحد مسکن مهر و همچنین ساخت 200 هزار واحد مسکن روستایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون مسکن وساختمان وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان کرد:هم‌اکنون از مجموع 400 هزار واحد مسکن برنامه‌ریزی شده در قالب طرح اقدام ملی عملیات ساخت 57 هزار و 8 واحد مسکونی در کشور آغاز شده است و مطابق با گزارشی که به رییس‌جمهوری ارائه شد قرار است به زودی عملیات مربوط به آماده‌سازی زمین و کلنگ‌زنی 150 هزار واحد دیگر از این میزان آغاز شود.

وی تکمیل و افتتاح واحدهای باقی‌مانده طرح مسکن مهر را از دیگر اولویت‌های وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد و گفت:مقرر شد 165 هزار واحد مسکن مهر در کشور که هم‌اکنون نیازمند تامین انشعابات هستند با همکاری وزارت نیرو تکمیل و به مردم تحویل داده شود؛ضمن آنکه به تازگی 112 هزار واحد مسکن مهر نیز با تامین انشعابات به مردم تحویل داده شده است.در مجموع بنا داریم هر چه سریعتر به سمت اتمام پرونده مسکن مهر و تحویل همه واحدها به متقاضیان پیش برویم.

وی گفت:با در نظر گرفتن عملیات ساخت 500 هزار واحد مسکن مهر ،400 هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی و 200 هزار واحد مسکن روستایی،در مجموع هم‌اکنون دولت عملیات تامین مسکن در مقیاس یک میلیون و100 هزار واحدی را در دست اقدام قرار داده است.معتقدیم از این طریق جریان تولید مسکن در مدار اصلی خود قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با بیان اینکه ارائه گزارش آخرین اقدامات انجام شده در حوزه بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده ناشی از سیل اخیر سومین محور اصلی مورد بررسی در نشست متولی بخش مسکن با رییس‌جمهوری بود،افزود:مطابق با برنامه‌ریزی‌ها 40 هزار واحد مسکن آسیب‌دیده که نیاز به تعمیرات داشتند تا پایان مردادماه به مردم تحویل داده می‌شود؛این در حالی است که از مجموع 30 هزار واحد احداثی نیز عملیات فونداسیون وپی کنی 14 هزار واحد انجام شده است.

۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۰۹:۱۷