تشکیل ستاد ملی نوسازی بافت‌های فرسوده

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جدید شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: برای ترغیب دستگاه‌های ذیربط برای ورود به بافت‌های فرسوده تشکیل ستاد ملی نوسازی بافت‌های فرسوده چاره ساز خواهد بود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس احمد صادقی امروز در مراسم تودیع خود افزود: برای اینکه دستگاه‌های ذیربط درگیر خدمات شهری برای ورود به بافت‌‌های فرسوده ترغیب شوند پیشنهاد می‌شود که یک لایحه‌ای از سوی وزارت مسکن و کشور به دولت ارائه شود تا یک ستاد ملی نوسازی بافت‌های فرسوده تشکیل شود تا روند ساخت و ساز و احیای بافت‌های فرسوده بیش از پیش سرعت بگیرد.

*ساخت سالانه 50 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده

نیکزاد گفت: ساخت سالانه 50 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شدنی و عملی است بنابراین حتی می‌توان نسبت به مسکن مهر در بافت‌های فرسوده اقدام به ساخت و ساز کرد.
وی ادامه داد: باید موضوع سکونتگاههای غیر رسمی جدی گرفته و از مدیریت زمین در این خصوص استفاده شود چرا که می‌توان در هر واحد مسکونی سه تا 5 واحد آپارتمان احداث کرد.

*افتتاح 147 هزار و 500 پروژه عمران

صادقی گفت: از شروع دولت نهم تا کنون 47 هزار و 500 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 54 هزار و 650 ملیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: سال گذشته نیز 19 هزار پروژه عمرانی با اعتبار 15 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

*نیازمند مدیریت واحد شهری

مدیر عامل جدید شرکت عمران وبهسازی شهری ایران گفت: وظیفه مدیریت شهری، تامین امنیت و آسایش مردم و کاهش معضلات شهری است اگر چه نیازمند یک مدیریت واحد شهری هستیم که هنوز با آن فاصله داریم.
وی ادامه داد: باید تلاش شود تا با ارائه راهکارها استفاده‌های لازم را از مدیریت واحد شهری برای بازسازی بافتهای فرسوده ببریم.

*19 میلیون نفر در بافت‌های فرسوده

صادقی گفت: وجود 112 هزار هکتار از اراضی کشور در سکونتگاههای غیر رسمی و فرسوده حاکی از این است که 19 میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند بنابراین باید به سرعت برای احیای این بافت‌ها مداخله شود.
وی با بیان اینکه به مداخله در بهسازی بافت‌های فرسوده در برنامه پنجم و سند چشم انداز توسعه اشاره شد گفت: اطلاع رسانی مناسب برای جلب نظر دستگاه‌های اجرایی که در خدمات شهری دخیل هستند و یا تعاونیهای مسکن و حتی خود شهروندان باعث تحریک برای بازسازی بافت‌های فرسوده می‌شود.
به گفته وی ،استفاده از ابزارها، انبوه سازان، ایجاد تعامل با مدیران شهری و استفاده از منابع بانکی خارجی و داخلی می‌تواند در بازسازی بافت‌های فرسوده را تسریع کند.
در پایان این مراسم از زحمات موسوی مدیر عامل سابق شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تقدیر شد.
۴ آبان ۱۳۸۸ ۱۶:۲۵
fars |