وزیرمسکن ازاختصاص 450 میلیارد تومان برای بافت های فرسوده شهری خبرداد

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: 450 میلیارد تومان اعتبار امسال برای بهسازی بافت های فرسوده شهری و احداث 30 هزار واحد مسکونی اختصاص خواهد یافت.
"علی نیکزاد" روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، افزود: براساس اعتبار تخصیصی، برای نوسازی هر واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری 15 میلیون تسهیلات پیش بینی شده است.
وی با بیان آنکه بدون همکاری و تعامل با سایر دستگاه های اجرایی در نوسازی و بهسازی بابت های فرسوده شهری موفق نخواهیم بود، از تمام دستگاه های اجرایی مسئول خواست در تمام عرصه های ساخت و ساز مسکن بخصوص در نوسازی بافت های فرسوده وزارت مسکن و شهرسازی را یاری کنند.
وزیر مسکن و شهرسازی ساماندهی حاشیه نشینی و بافت های فرسوده را ضروری دانست و گفت: دولت، مجلس و مردم انتظار دارند بمنظور تحقق عدالت اجتماعی مشکلات مسکن با اجرای طرح های مختلف و حضور بخش خصوصی برطرف شود.
نیکزاد بر ضرورت توسعه شهری با استفاده از امکانات محلی و ملی تاکید کرد و گفت: بافت های فرسوده محل مشکلات متعدد شهری هستند لذا باید با مدیریت در مسایل اجتماعی و تراکم شهری و توسعه ساخت و ساز در بافت های فرسوده این مناطق شهری برای اسکان فردی بصورت آبرومند آماده شوند.
وزیر مسکن و شهرسازی تصریح کرد: همه جامعه فنی کشور در شکل گیری اسکان جمعی مردم مسئول هستند و باید با توجه به نیازهای مسکن با همکاری تمام دستگاه های اجرایی تامین مسکن مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
نیکزاد اظهار داشت: مسکن کلید محرک اقتصاد ملی است و اعتقاد داریم اگر بخش مسکن سوددهی متناسبی برای سرمایه گذاران داشته باشد بخش خصوصی سرمایه گذاری خود را در این زمینه افزایش خواهد داد.
وی در پایان از خدمات سیدابوالفضل موسوی در شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران قدردانی کرد و گفت: دولت برای رفع مشکلات مسکن و شهرها شبانه روزی در خدمت مردم است و باید با تلاش تمام دستگاه های اجرایی تعهدات و مصوبات دولت در سفر های استانی اول، دوم و سوم محقق شود.
۴ آبان ۱۳۸۸ ۱۶:۲۸
irna |