معاون وزیرمسکن: در دولت نهم147 هزار پروژه عمرانی به بهره برداری رسید



مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: از ابتدای فعالیت دولت نهم تاکنون 147 هزار و 500 پروژه عمرانی در کشور به بهره برداری رسیده است
"احمد صادقی" روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران
و بهسازی شهری ایران، افزود: برای افتتاح این پروژه های عمرانی در دولت نهم 54 هزار و 15 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: جهت تحقق محرومیت زدایی توسط دولت نهم در سال گذشته 19 هزار پروژه
عمرانی در کشور افتتاح که برای آماده سازی آنها 19 میلیارد تومان از منابع دولتی هزینه شده است.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان آنکه امروز شهرها بعنوان مظهر و تجلی قدرت و محل
آسایش مردم شناخته می شوند، تصریح کرد: چهار پنجم منابع موجود جهان در اختیار شهرها است که این میزان در مجموع یک پنجم مساحت دنیا را در بر گرفته اند.
صادقی سپس بر کاهش مشکلات و معضلات شهری تاکید کرد و افزود: وظیفه همه دست اندرکاران شهری است که با مشارکت خود بدنبال رفع مشکلات شهرها و نوسازی بافت های فرسوده شهری باشند.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران وبهسازی شهری ایران با بیان آنکه 112 هزار هکتار از اراضی شهری به بافت های فرسوده تعلق دارد، گفت: بافت های فرسوده علاوه بر بد شکل کردن شهرهای کشور، معضلات زیادی را برای جوامع شهری و مردم بوجود آورده است.
صادقی تصریح کرد: بیش از 19 میلیون نفر در بافت های فرسوده شهری زندگی می کنند لذا
ضروری است با همکاری سایر دستگاه های اجرایی نوسازی این بافت ها با سرعت بیشتری پیگیری شود.
وی، توسعه آموزش و اطلاع رسانی، استفاده از ابزارهای تشویقی با همکاری مدیران شهری و بهره گیری از منابع بانک های داخلی و خارجی را برای بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری ضروری اعلام کرد.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی ایجاد حسن اعتماد برای انجام به موقع تعهدات بانکی و استفاده از ظرفیت های منابع ملی و استانی پیش از وقوع حوادث ناگوار را برای نوسازی بافت های فرسوده شهری ضروری دانست.
وی با بیان آنکه با تشکیل ستاد ملی توانمند سازی موفقیت های زیادی بدست آمده است، پیشنهاد کرد: برای تشکیل ستاد ملی نوسازی بافت های فرسوده وزارتخانه های کشور و مسکن شهرسازی لایحه آن را به دولت ارایه دهند تا پس از تصویب در دولت، تمام دستگاه های اجرایی در ارایه خدمات شهری از جمله نوسازی بافت های فرسوده مشارکت و همکاری کنند.
وی در پایان افزود: در زمان حاضر توانمندی ساخت حداقل 50 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری را داریم که با توجه به وجود نیروی انسانی متخصص می توانیم تعداد آن را بیش از پیش افزایش دهیم.
۴ آبان ۱۳۸۸ ۱۶:۳۰
irna |