برزگری: تخصیص منابع ناکافی موجب اجرای 20 ساله طرحها می شود

معاون پیشین وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد: تخصیص منابع مالی ناکافی برای ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی موجب اجرای 20 ساله طرح ها می شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "موسی برزگری" در آیین تودیع خود از سمت مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی عصر سه شنبه در محل این شرکت، گفت: چنانچه تدابیر لازم صورت نگیرد با سیل تقاضا برای احداث بیمارستان در سطح کشور مواجه می شویم.
وی افزود: این شرکت اکنون 170 پروژه ملی با اعتباری به میزان سه هزار میلیارد ریال در دست اجرا دارد.
برزگری گفت: نسبت اعتبارات جاری به عمرانی در همه دستگاه ها 30 به 70 است، اما در شرکت نسبت مذکور 2/5 به 97/5 است.
وی انجام تقلیل سرانه فضای بیمارستانی در دولت نهم از سوی شرکت یادشده را یک گام ارزشمند دانست و افزود: سرانه تخت بیمارستانی تا سال 1384 در سطح کشور 146 مترمربع بود، اما با تمهیدات لازم و تصویب آن این میزان اکنون به 73/8 مترمربع کاهش یافته است.
وی لزوم حل بازسازی بم را که اکنون دارای پیشرفت 98 درصدی است، خواستار شد و اهمیت توجه ویژه به پروژه مصلی تهران را خاطرنشان ساخت.
برزگری گفت: طرح فرهنگستانها نیز اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت دارد و چنانچه 30 میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص یابد، تکمیل خواهد شد.
در این مراسم "محمدجعفر علیزاده" که بعنوان معاون وزیر مسکن وشهرسازی و مدیرعامل جدید معرفی شد، اظهار داشت: اکنون یک قرن شرعی به میزان 30 سال از انقلاب را پشت سرگذاشتیم و باید به بلوغ خدمت رسیده باشیم.
وی گفت: براساس دستورات دین اجرای کار برای خدا باید محکم و قوی صورت گیرد و نسبت به این مهم همه باید تلاش کنند.
علیزاده مسئولیت در بازسازی فرودگاه آبادان، پل بزرگ خرمشهر و پل دارخوین را بعنوان بخشی از فعالیت های 20 ساله خود برشمرد.
علیزاده پیش از این معاونت امور عمرانی استانداری اصفهان را برعهده داشت.
۶ آبان ۱۳۸۸ ۱۴:۴۸
irna |