شرط‌ پیش فروش بزرگترین پروژه بازآفرینی در تبریز

شرط‌ پیش فروش بزرگترین پروژه بازآفرینی در تبریز
مدیر‌ عامل شرکت سرمایه گذاری شمالغرب درباره وضعیت ‌ساخت در بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری گفت: روند خاکبرداری ادامه دارد و با توجه به تقاضای پیش‌خرید واحدها، بعد از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی، امکان پیش‌فروش مهیا می‌شود.

فرهاد یاسمی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه آیمان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های نوسازی بافت ناکارآمد شهری در کشور اظهار داشت: کل پروژه آیمان 1530 واحد است که در سه فاز اجرا می شود. این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های کشور است که در منطقه بافت ناکارآمد شهری در حال اجرا است و می تواند علاوه بر پاسخ به تقاضای واقعی، در نوسازی بافت منطقه نیز تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز نخست پروژه از هفتم شهریورماه آغاز شد، افزود: فاز نخست پروژه بزرگ آیمان بیش از 600 واحد است که مجوز خاک برداری را دریافت کردیم و شروع به گودبرداری شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمالغرب، با اشاره به اینکه کل مساحت خاک برداری در فاز نخست پروژه 300 هزار مترمربع است که تاکنون حدود 45 هزار متر مربع خاک برداری شده است، گفت: پروژه آیمان در زمینی به مساحت 54 هزار مترمربع ساخته می شود.

یاسمی درباره طول مدت اجرای 600 واحد پروژه آیمان در فاز نخست گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده فاز نخست قرار است در مدت 42 ماه اجرا و ساخته شود.

وی با بیان اینکه پروژه آیمان در منطقه متوسط شهری واقع شده که ارزش افزوده منطقه را نیز ارتقا می دهد، گفت: سیاست شرکت سرمایه گذاری مسکن این است که پروژه ها عمدتا در مناطقی جانمایی شوند که ارزش افزوده منطقه را ارتقا دهد و اقشار میان درآمدی نیز توان خرید آن را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمالغرب درباره زمان پیش فروش پروژه آیمان نیز گفت: از هم اکنون تقاضا برای خرید واحدهای این پروژه وجود دارد اما برای پیش فروش حداقل پیشرفت فیزیکی پروژه باید به 30 درصد برسد.

یاسمی درباره تاثیر اجرای پروژه بزرگ آیمان در ایجاد رونق نسبی گفت: ماهیت رکود بستگی به عرضه و تقاضا و همچنین نوع تقاضا دارد. در شهر تبریز رکود سنگینی برای واحدهای لوکس حاکم است اما برای واحدهای کوچک و متوسط که تقاضا و مصرف کننده واقعی خود را دارند رکودی مشاهده نمی شود و نگرانی از این بابت نداریم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمالغرب با تاکید بر دقت در طراحی و اجرای پروژه ها پیش از اجرا گفت: قطعا قبل از اینکه اجرای پروژه ای را شروع کنیم مطالعات کارشناسی لازم صورت می گیرد تا اهداف پیش بینی شده از جمله ایجاد ارزش افزوده در منطقه و پاسخ به تقاضای واقعی محقق شوند. در پروژه آسمان تبریز نیز این هدف محقق شد و پس از اجرای پروژه، ارزش افزوده منطقه ارتقا پیدا کرد.

۲۹ مهر ۱۳۹۸ ۰۸:۲۶